+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7

Default Windows 7 Internet explorer 8 in-private browsen

Met IE8.0 in Windows 7 je nu in-private browsen, dit betekent volgens hun dat er geen cookies, history temp files en wachtwoorden worden opgeslagen. Ben toch benieuwd hoe dit met digitaal onderzoek zit, alhoewel neem ik aan dat het wel terug te vinden zou moeten zijn. Eigenlijk een keer het testen waard ..

misschien heeft iemand er ervaring mee.

Default Re: Windows 7 Internet explorer 8 in-private browsen

Ik zag in die nieuwe internet explorer 8 een optie op in-private browsing te verwijderen, dus ik denk dat het toch ergens word opgeslagen.

Het word natuurlijk ergens op geslagen maar inprivate houd in dat zodra je een tabblad of de browser sluit hij die gegevens verwijdert denk aan cookies en website bestanden in de cache
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Quote Originally Posted by themaster
    Het word natuurlijk ergens op geslagen maar inprivate houd in dat zodra je een tabblad of de browser sluit hij die gegevens verwijdert denk aan cookies en website bestanden in de cache
    aha op die manier, dan is het dus terug te halen

Junior Member

Dan is echter nog de vraag waar worden deze opgeslagen, zodat je gericht kan zoeken en natuurlijk is het in theorie mogelijk om terig te halen. Maar dan waarschijnlijk alleen van de laatste internet sessie

Ik heb een artikel gevonden over inprivate searching, deze man heeft het terug kunnen halen met een simpele hex editor maar ook met FTK.

To view this link please Register

Helaas staan er geen paden bij, maar dat zal ook niet echt lastig zijn denk ik.. ik denk dat als je gaat browsen hij het toch ergens opslaat.. dus ik denk geen lastig punt voor forensics.

gr

Junior Member

Als je hier specifieke vragen over hebt kan ik je daar wel mee helpen stuur maar een PM

Tags for this Thread

Bookmarks