Results 1 to 3 of 3

Thread: Bluetooth lockt je PC als je weg loopt

Default Bluetooth lockt je PC als je weg loopt

Een Amerikaans bedrijf heeft een programma voor Windows XP en Vista ontwikkeld dat de mobiele telefoon in een draagbaar wachtwoord verandert. Als een gebruiker uit de buurt van zijn machine is en zijn mobieltje bij zich heeft, wordt de desktop automatisch vergrendeld. Zodra de gebruiker terug is, ontgrendelt "Freeze" het systeem weer. De communicatie loopt via Bluetooth en kan er ook voor zorgen dat de computer in slaapstand gaat.

Het programma zal mensen niet buitensluiten als ze hun mobieltje vergeten of als de batterij leeg is. In dat geval kan de gebruiker nog altijd zijn of haar wachtwoord invoeren. "Dankzij Freeze is het vergrendelen van je laptop zo simpel als het weg lopen met je mobiele telefoon in je zak", aldus CEO Woody Hobbs.

bron: security.nl

ik vond dit wel een leuke post, kan best handig zijn lijkt me ... alleen zonder bluetooth gaat me telefoon al zo snel leeg, dus met bluetooth aan helemaal... :mrgreen:

Default Re: Bluetooth lockt je PC als je weg loopt

Dit bestaat al jaren :P had het 3 jaar geleden al op mijn pc :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Default Re: Bluetooth lockt je PC als je weg loopt

T is alleen jammer dat bluetooth nog lekker is dan een gemiddeld windows-OS.

bluetooth wil je eigenlijk alleen aanhebben als je t nodig hebt, het is echt te simpel om de toestellen van anderen over te nemen - zolang bluetooth aanstaat.
    (\__/)
    (='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
    (")_(") signature to help him gain world domination.