Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: Ubuntu MID installeren.

Default Ubuntu MID installeren.

Hey,

Weet iemand misschien hoe je Ubuntu MID installeerd op je PDA? ik wil hem graag eerst op me oude PDA installeren een HTC Wizard, maar weet niet eens hoe ik moet beginnen. Ik ben al wel de image tegen gekomen van Ubuntu MID, je kan kiezen tussen 2 images McCaslin en Menlow.. maar ik weet daar al niet wat ik moet kiezen.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik ben benieuwd hoe Ubuntu MID is

Hier een URL met de images: To view this link please Register

groeten

Default Re: Ubuntu MID installeren.

Ten eerste MID != PDA
    een MID = Mobile Internet Device ofwel een apparaat om mee te kunnen internetten en niet meer dus ik vrees dat het daarom niet lukt want een MID heeft een USB aansluiting waarmee je ubuntu kunt installeren en dat heeft een normale PDA niet.
    De volgorde zou zijn image op een usb zetten op zo`n manier dat de boot sector enz over worden gezet.
    Het MID device instellen op booten van USB en dan booten met de net aangemaakte USB stick en ubuntu installeren.

Voor meer info over MID`s lees To view this link please Register

voor meer info over hoe je linux op jouw mobiel installeert lees :
    To view this link please Register

PS: mooi dingetje die htc wizard ben naar zoiets opzoek als telefoon maar een nieuwe htc tytn II is momenteel schreeuwend duur dus als je er vanaf wil en hij werkt nog wil ik um mischien wel over kopen :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Quote Originally Posted by themaster
    Ten eerste MID != PDA
    een MID = Mobile Internet Device ofwel een apparaat om mee te kunnen internetten en niet meer dus ik vrees dat het daarom niet lukt want een MID heeft een USB aansluiting waarmee je ubuntu kunt installeren en dat heeft een normale PDA niet.
    Meeste HTC's hebben met een verloop een USB-poort
    (\__/)
    (='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
    (")_(") signature to help him gain world domination.

Ja okee maar das om data over te zetten en niet om van te booten neem ik aan.
    Een htc is een pda/telefoon een mid is een apparaaat dat eigenlijk een computer in het klein is voor emailen en internetten en meer niet en die kan wel booten van USB
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

heheh mijn wizard is vrij heel erg oud momenteel heb ik de HTC touch diamond.. die is vele malen beter, alleen bij deze telefoon valt de levensduur van de batterij erg tegen en ik mis me toetsenbordje die ik op me wizard wel had

en BTW! je kunt zo'n HTC telefoon idd van die USB booten.. ik heb dat een keer gedaan om Windows mobile 6 te installeren op die wizard IPV 5.0 die er standaard op zit

Ow dan zouw MID heel mischien wel werken gewoon USB voorbereiden zodat hij bootable is met Ubuntu MID en dan booten
    Ik ben opzoek naar een goedkope phone met een tobo erop en wlan en bluetooth enz.
    HTC Tytyn II heeft dat maar die is te duur vinden mun ouders :S:S
    Maar goed probeer te booten via USB mischien doet dat het

Aan die screenshots te zien is ubuntu MID wel vet

Mwa ik heb liever een netbook voor ubuntu dat werkt imho toch iets fijner.
    Ik heb wel eens linux op mun Ipod 3G laten draaien :P
    Dat is echt vetjes booten zie je allerlei lettes over je scherm vliegen :P

Quote Originally Posted by themaster
    Mwa ik heb liever een netbook voor ubuntu dat werkt imho toch iets fijner.
    Ik heb wel eens linux op mun Ipod 3G laten draaien :P
    Dat is echt vetjes booten zie je allerlei lettes over je scherm vliegen :P
    hehehe nice :lol:

Multi boot ipod had ik default Apple OS en dan IpodLinux en Rockbox erop echt stoer en dan rebooten en een bootmenu hebben :P.
    Je ipod kan veel meer dan meeste mensen denken :P
    Jammer dat er geen wlan of bluetooth in zit en het een niet zo snel beestje is.
    Zou wel vet zijn een ipod touch met backtrack 4:P
    en dan met touch en landscape mogelijkheid enz :Pn