Results 1 to 8 of 8

Thread: Beveiliging topics

Default Beveiliging topics

Is het een idee om sommige delen van het forum af te schermen van niet geregistreerde gebruikers ??
    Want er staat hier straks genoeg info over hoe wij denken en wat wij kunnen en doen waarmee een kwaadwillend persoon ook minder aardige dingen kan doen.
    Dit omdat een ander forum bijv last had van andere persoontjes ipv PDO :P
    Nu staat er nog niks bijzonders op maar dat komt uiteindelijk waarschijnlijk wel.
    Mijn eigen forum heb ik ook zo ingericht dat er 2 of 3 fora te zien zijn bijv.
    To view this link please Register
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Default Re: Beveiliging topics

Je hebt wel gelijk.. maar hoe wil je dat aanpakken. Kan gewoon bepaalde forums hidden. Maar ze kunnen zich alsnog registeren heeft wel weinig nut, en die info is waarschijnlijk maar zat op internet te vinden.

ik heb zelf niets van deze bezoekers gemerkt

Nee okee maar je kunt ze bevoorbeeld een minmum aantal post instellen of handmatig toegang geven.
    En idd de informatie is nog wel te vinden maar dat zal niet altijd zo zijn :P
    En er is ook gewoon info die niet in de hand van niet PDOers hoort maar die je soms wel wil delen :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Voor informatie die alleen onder PDO mag blijven zou ik dan een onzichtbaar topic aanmaken, waar ik handmatig rechten aan uit deel. En dat die dan een request kunnen doen om toegevoegd worden.. Dus alleen 1 topic voor PDO'rs only. Daar kun je dan bv echt over encryptie gaan praten als dat nodig mocht zijn.

en ze zien niet precies hoe PDO'ers denken want wij geven alleen aan wat het vak digitaal onderzoeker precies inhoudt en op het forum bespreken we voornamelijk problemen.

We hebben van te voren ook expres aangegeven dat we niets melden wat niet PDO'ers zouden kunnen misbruiken.

Dus opsich zullen ze hier niet al te veel vinden maar als het uit de hand loopt kunnen we als nog stappen ondernemen

Okee dacht dat jullie ook exploits enz hier wilde gaan bespreken enz want dat is ook interesant

Dat zou wel leuk zijn ja.. maar dan ben ik toch voor een topic voor alleen pdo'rs en mensen die zich intresseren in security

We gaan dat ook nog bespreken maar dat zal idd maar voor een bepaalde groep beschikbaar zijn en we zullen daar de groepsleden handmatig machtigingen voor toekennen.

Maar zolang we nog geen last hebben van die ongenode gasten . zijn we zo nog op de goede weg en wanneer het wat drukker wordt op het forum zullen we maatregelen gaan ondernemen.