Results 1 to 10 of 10

Thread: Consumenten op cursus om veilig te internetten!

Junior Member

Default Consumenten op cursus om veilig te internetten!

AMSTERDAM - Xs4all houdt in mei en juni trainingen om consumenten bewuster te maken van de gevaren op internet.

Dat meldde de internetprovider donderdag. Internetters zijn zich volgens de provider wel bewust van de risico's, maar weten niet goed hoe ze zich online kunnen beschermen.

Het gaat om twaalf trainingen op verschillende locaties in Nederland. Ouders krijgen voorlichting over de sociale online veiligheid van kinderen en ondernemers leren hoe ze hun bedrijfs- en klantgegevens beschermen.

Beveiliging gebeurt vaak via speciale software, maar Xs4all wil ook leren hoe mensen zelf veiliger kunnen internetten.

Het zijn vaak kleine aanpassingen in het gedrag die de online veiligheid aanzienlijk verhogen, meent de provider.

Default Re: Consumenten op cursus om veilig te internetten!

das wel leuk en aardig, maar je kan je nooit voor 100% beveiligen van het internet, zelfs alleen met de openbronnen kun je al veel te weten komen over een persoon: zieTo view this link please Register. maar goed het is wel goed dat ze dat voor de ouders openstellen maar kben benieuwd of het goed zal werken, want die kinderen klikken toch overal op XD . (zelf ook altijd gedaan :P)

Groeten,

Dit gaat niks helpen vrees ik.
    Kinderen van nu vertellen alles op internet.
    En nog erger ze accepteren en vertrouwen alles wat van inet afkomt.
    Als ik later kinderen heb krijgen ze een eigen pc met een proxy ertussen en tijd restricies.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Idd dat zou een stuk veiliger zijn maar ja niet ieder ouder weet hoe dat moet he :P. ik vind wel dat er een tijd aan vast moet zitten dat die kinderen op het internet mogen zitten, want iemand hoeft maar een link door te geven aan die kinderen en ze gaan er gewoon naartoe maakt niet uit wat voor site dit is.

Maar ja wat wil je eraan doen he, de kinderen zijn tegenwoordig slimmer dan de ouders wat betreft computers.

Nouw een proxy ertussen en die pc dicht timmeren en dan tijd restricties op de proxy.
    Knape jongen die dat omzeilt hoor.
    gewoon tijd om dan firewall dicht :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Ja maar jij weet misschien hoe dit moet maar ga maar eens naar een ouder toe en vraag eens aan hun wat een Proxy is, ze zullen dan zo verbaasd kijken als het maar zijn kan :P

:roll:

Daarvoor hebben ze genoeg andere gratis programmatjes die ongeveer het zelfde bewerk stellige.
    Toevallig had CT Magazine hier afgelopen uitgave een heel onderwerp aan gewijd.
    Dus hoe goed dat soort tools zijn zatten wel een leek aantal tools bij.
    Maar ik zou het linux based doen zowel pc als de proxy.
    En dan op de proxy logging zodat ik kan zien welke sites ze hebben bezocht.
    En natuurlijk whitelisting van goede sites :P

Tis wel een goeie oplossing en wanneer je het met ubuntu gaat doen zal dit zeker werken :P

Nog mooier op de proxy server ook een lstp server voor het PXE booten van systemen.
    Dan een machine zonder hdd erin met een hoop mem en dan in een apart netwerkje.
    na de tijd gewoon pxe afkappen :P:P:P

Junior Member

idd je moet mijn vader niet vragen wat proxy is hoor
    Daarom vind ik het wel leuk dat ze zoeits doen xD