Results 1 to 10 of 10

Thread: Recherche pakt mogelijke hacker GeenStijl op!

Junior Member

Default Recherche pakt mogelijke hacker GeenStijl op!

AMSTERDAM - De Nationale Recherche denkt met de aanhouding van een 22-jarige inwoner van Breda de dader te hebben gearresteerd van een cyberaanval op weblog GeenStijl in maart 2007.

De site was toen enkele uren uit de lucht, omdat GeenStijl werd overladen met internetverkeer. Dat was volgens het Openbaar Ministerie afkomstig van een zogenoemd botnet, een netwerk van pc's die onder controle staan van hackers.

Ook begin dit jaar zou de maandag opgepakte man hebben geprobeerd een aantal websites aan te vallen, meldt het OM in een persbericht.

Bron (ik weet niet of dat erbij moet).

Default Re: Recherche pakt mogelijke hacker GeenStijl op!

vet wist het niet eens

Junior Member

het is ook vandaag pas op het nieuws gekomen (gisteren rond deze tijd stip xd)

het is in 2007 al gebeurd en nu vinden ze hem ?

Junior Member

Ja erg he, ik denk dat het meer ligt aan de tijd dat ze het zijn gaan onderzoeken

Relaxe jonge , maar wordt een botnet wel beheerd door een cracker en niet door een hacker of haal ik dat nu door mekaar :P

Wel raar dat ze hem nu pas hebben maar goed je kan niet alles hebben he

Groetjes

Cracker: iemand die hacks van andere misbruikt om er een slaatje uit te slaan. Worden vaak in de media afbeeld als Hacker maar verdient dit label absoluut niet.

Hacker: iemand die met eigen tools en soms door een ander gemaakte tool beveiliging test of apparaten dingen laat doen die niet de bedoeling is.
    In drie smaken white,grey of black.
    White = Security proffesional licht het bedrijf gelijk in dat er een lek is.
    Grey = Iemand die meestal het bedrijf wel inlicht maar soms ook wel eens een lek misbrukt.
    Black = iemand die een lek misbruikt om andere slechte dingen te doen.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

inderdaad dan is het toch geen hacker :P, anders voel ik me dadelijk nog aangesproken zeg :P

Junior Member

Quote Originally Posted by themaster
    Cracker: iemand die hacks van andere misbruikt om er een slaatje uit te slaan. Worden vaak in de media afbeeld als Hacker maar verdient dit label absoluut niet.

Hacker: iemand die met eigen tools en soms door een ander gemaakte tool beveiliging test of apparaten dingen laat doen die niet de bedoeling is.
    Volgens mij is dit niet helemaal correct en worden deze twee termen (hackers en crackers) te vaak verkeerd begrepen (zelfs de overheid en media).

in het kort de definities naar mijn mening:

Een hacker is iemand die software tooltjes (hacks zoals jij het noemt) gebruikt om de beveiliging te omzeilen, kraken of uitschakelen om toegang te krijgen. Meestal bevatten deze software tooltjes 'kwaardaardige' programmeercode die een proces kunnen injecteren voor het modificeren van de software en/of het uitbuiten van informatie (wachtwoorden). Het doel van een hacker is om de software-lek te dichten.

Zoals jij zei is een hacker iemand die met zijn "eigen tools" iets doet om de beveiliging te omzeilen, maar dat hoeft niet zo te zijn.

Een cracker(kraker) is hetzelfde als een hacker, alleen die verkeerde bedoelingen(verkrijgen persoonsgegevens, wachtwoorden, creditcard gegevens, etc) heeft.

Een cracker word op het internet meestal gerefereerd naar mensen die wachtwoord encrypties proberen te kraken.

Het verschil van definities word anders bekeken door het publiek(media, overheid, mensen zonder ICT kennis) en de internet gebruikers(jij, ik, ervaren ICT gebruikers). De overheid heeft ook al wetswijziging gedaan over Computercriminaliteit in het wetboek van Strafrecht mbt. de definities hacking en cracking.

Wat ik er nog wel bij moet zeggen is dat beide illegaal is, omdat computervredebreuk verboden is. Je zou daarom denken dat hacken eigenlijk alleen maar goed is, maar zeg nou zelf, je wilt toch ook niet dat een persoon het slot van je huis kraakt (in dit geval niet een slechte bedoeling) met de bedoeling om de beveiliging te testen?

Nu nog even een stukje ontopic: Dit bericht met uitspraak rechter was bij ons op school als Recht gedeelte gebruikt in blokboek 5. Je moest de delictsomschrijving etc omschrijven.

Jeffrey

Iemand die andermans tools gebruikt noemt men een scriptkiddie :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds