Results 1 to 7 of 7

Thread: RAW images mounten

Default RAW images mounten

Omdat ik het vorige topic de vraag had over mount images en er verder op ben gaan zoeken heb ik een andere manier gevonden en dacht ik dat het beter was om hier een nieuw topic voor te maken

ik was aan het zoeken en de volgende manier tegen om RAW images te mounten tegen, hij is makkelijker dan een offset meegeven en werkt gewoon via een loopback device. Ik heb deze zelf getest en deze werkt 8-)

Als eerste zorg je met het commando losetup dat je de image aan een loopback device toekent.
    losetup {loop device} {image name}

Dan ga je het loopback device mounten.
    mount /dev/loop1 /mnt/...

Als je hem weer wilt unmounten dan moet je eerst het loopback device weer unmounten.

umount /mnt/..

Nu kan je de image weer van het loopbackdevice afhalen.

losetup -d /dev/loop{number}

groeten

Default Re: RAW images mounten

Die zocht ik op het eerst ook want deze kende ik ook al een tijdje.
    Maar die andere werkt ook en had ff geen tijd een betere te zoeken :P
    Maar ik kijk uit naar het script :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Nu heb ik wel een vraag, hoe werken die loopback devices in linux? Wanneer is er 1 in gebruik. Want anders loop ik straks tegen het probleem dat het script niet overal draait. is bij een systeem die net gereboot is alle loopback devices bruikbaar? ik zie hier op mijn laptop dat ik 7 loopback devices heb.. dit is op ubuntu desktop 8.10

jupz mounts die niet in je /etc/fstab staan verdwijnen bij een reboot.
    Dus als je 7 files gemount hebt via een loop en je reboot dan heb je 7 loops vrij
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Loops worden alleen gebruikt als jij hier bv een image aan toekent?

of ook voor andere applicaties ofzo...

Loops kunnen door andere apps worden gebruikt maar dat zijn dan meestal mount of forensic achtige programma`s

mmm.. loop tegen het volgende probleem aan.. het script werkt op het moment alleen bij kopiee'n van partities, dus geen gehele disk. Dit komt door het mount commando, is bij deze 2 verschillend. Maar hoe mount je gehele disks want dan geeft hij de error dat hij het filesysteem wil.. gaat dit ook via loopback devices, dat dacht ik tenminste?

ik heb hem aan het loop device gemount, maar als ik dan dit loop device wil mounten dan wil hij een filesystem...

het gaat trouwens over een encase image

Bij dd images zijn gehele disk wel te mounten door middel van de offset op te geven. Maarja als ik fdisk -l test.E01 doe dan krijg ik een error dat hij geen partities heeft ofzo.. Dus nu weet ik niet hoe ik gehele disks hierbij moet mounten..

alle ideeen zijn welkom