Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: libewf images mounten

Default libewf images mounten

Hallo allemaal

Ik zit met een probleem. Ik ben momenteel een script aan het schrijven in perl, dit script moet een Encase image gaan mounten. Dit kan met behulp van libewf. Eerst ga ik natuurlijk kijken hoe ik dit handmatig ga doen. Het mounten van een encase image werkt perfect, dat is geen probleem. Alleen als hij dan gemount is en ik ga naar het mount point, dan zit daar weer een raw image in. Dit is ook de bedoeling zoals ik op het internet zag. Deze image is weer in te laden in programma's zoals bijvoorbeeld autopsy. Dit heb ik getest, en werkt perfect.

Alleen wat ik nu wil is deze RAW image weer mounten. En dit lukt me maar niet.. Terwijl autopsy etc.. hem wel ziet. Voor mijn script moet die raw image in de encase image dus weer gemount worden.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben en misschien hebben jullie er ervaring mee.

Groeten,
    libris

Default Re: libewf images mounten

Deze page kan je waarschijnlijk wel verder helpen denk ik.
    To view this link please Register

Je moet dus de raw image mounten doormiddel van een loop device.
    Nu is het alleen nog de vraag hoe je aan de offset komt via je script
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

ik had ook al zoiets gevonden idd, maakt het wel erg omslachtig.. en zoals je al zegt moet je inderdaad die offset m.b.v het script eruit filteren .. ik laat nog wel weten of het gelukt is..

alvast bedankt.

Tja het is de enigste manier die ik weet maar offset kun je mensen laten mee geven he.
    De mensen die het script zullen gebruiken weten wel hoe je de offset uit fdisk trekt en anders dan geef je een info dingetje erbij :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

ja hij is op het moment al vrij groot.. een readme komt er zeker wel bij. maar tot nu toe is alles geautomatiseerd. dus ik wil dat graag zo houden. Nu moeten ze image imagetype config en soort van zoeken opgeven. Dus daar wil ik het liefst geen offset bij

waarom config en imagetype ??
    imagetype kun je afleiden van de extensie encase is e001 geloof ik dd maak ik meestal .dd van enz.
    en config moet in dezelfde dir staan dus dan laad je die daar van daan klaar twee dingen minder kan dr offset voor in de plaats :P

De bedoeling is dat er verschillende configs opgegeven kunnen worden.

En image type hoeft idd niet ops: . Bedankt voor die tip word een edit

wat moet ik me voorstellen met configs ??
    een voor encase ?
    een voor dd enz ??
    dan kan je het namelijk ook in de config kwijt allemaal behalve dan offset :P

Verschillende configs per onderzoek

Dus als je bij de ene onderzoek alleen maar exe, rar en zip files wilt hebben. Dan kan je dit in de config aangeven. Dan pakt het script dit uit de config.

Dan zijn er dus configs vooraf in te stellen en is deze er simpel overheen te gooien

Ow okee het word een script dat ook diverse dingen uitvoert met de image.
    Aha maar dan kun je image type enz ook daar in opnemen net als offset.
    Dan maak je een standaard config met een aantal variable die je kunt setten of invullen.
    en dan ram je die er door heen