Results 1 to 4 of 4

Thread: Forensics ICT

Junior Member

Talking Forensics ICT

Hey,

Ik heb op dit moment een mbo opleiding Applicatie Ontwikkelaar afgerond en
    ben naar een vervolg opleiding gaan zoeken. AO vind ik leuk maar ik denk toch
    aan een andere opleiding. Nu lijkt het me leuk om digitaal onderzoeker te worden.

Om er zeker van te zijn dat ik dit leuk vind wil ik er alvast mee beginnen.

Heeft er misschien iemand een tip waar ik het beste mee kan beginnen?
    In huis heb ik een test server staan, ik zou daar eventueel linux op kunnen zetten
    en met linux spelen. Iemand tips/ideeën?

EDIT: welke versie van linux kan ik het beste gebruiken?

Ook is mijn vraag of er wel banen in deze sector zijn te vinden of dat het een opkomende
    sector is.

Thanks!

Je zou kunnen beginnen met een Ubuntu systeem en the sleuthkit.

Hoi Sedenko,

Ik zou inderdaad eens beginnen met een ubuntu systeem en eens kijken wat je er zelf allemaal mee kan.
    Als digitaal onderzoeker zijnde zul je dadelijk deze server kunnen onderzoeken om te kijken of er sporen op achtergebleven zijn.

Dus dan moet je weten hoe een systeem in elkaar zit en waar je bijvoorbeeld de logboeken kunt vinden en "hoe" je deze bestanden moet lezen.

Verder zijn er verschillende topics op dit forum waar ook gepraat wordt wat voor werk erin te vinden is. en naar mijn mening worden de banen hiervoor ook steeds meer. Het was een paar jaar geleden een opkomende sector en sindsdien zijn we flink gegroeid en nog steeds is deze sector ook aan het doorgroeien.

Vooral het werk zal steeds meer worden. ook op het nieuws wordt steeds meer gepraat over phishing en dat je moet oppassen met wachtwoorden en draadloze netwerken. dit is ook ons werk en wij kunnen als we willen eigenlijk in bijna elk bedrijf werk vinden. Denk maar eens aan Bedrijfs Fraude of iemand die zich niet aan de geheimhoudingsplicht gehouden heeft.

Ik hoop een beetje duidelijkheid geschept te hebben in het werk en dat het een blijvende opkomende en groeiende sector is.

Als er vragen zijn kun je ze altijd stellen.

Groeten,
    Sandor

Vandaag gepost:
    To view this link please Register

Het HTCT gaat zijn digitale recherche teams uitbreiden.

Tags for this Thread

Bookmarks