Ik heb thuis de volgende situatie:
* Netgear router WGR614 v7
* 3 COM Switch 4400 PWR
* 2 HP printers
* Windows 2003 Enterprise server
IIS 6.0
basbeheertje.nl
mchubo.nl
de-scooter.nl
MYSQL 6.0
PHP 5.0
Terminal Services (3 standaard licenties)
Ability Mail server 2.64
Handy Backup Server
Web Remote for Terminal Service
VPN
Active Directory (basbeheertje.nl)
Printers
* Windows XP SP 3 Proffesional (Newsgroepen)
Grabit
Clone CD
Clone DVD
Any DVD
Lid van domein basbeheertje.nl
* Mijn eigen laptop
Windows XP SP 3 Professional
Freedos voor recovery mode d.m.v GHOST.EXE
Ubuntu 8.10
* Windows 2003 Enterprise server (nieuw)
Deze server wil ik als Terminal Server gaan gebruiken. Alles is goed ingesteld etc. via laptop kan ik er remote op komen. En ik wil de standaard licenties gaan gebruiken ik geloof dat dat er 3 zijn. Dus 1 voor mij, 1 voor mijn vader en 1 voor mijn moeder. De server is snel genoeg voor 3 gebruikers aangezien ik dit via mijn laptop al heb getest. Open office opent sneller dan op mijn laptop, Mozilla Thunderbird werkt prima en Mozilla firefox werkt correct. Deze server is dus eigenlijk al helemaal af.
* Dell Pentium 3 450 MHZ (2x)
20 GB hardeschijf
DVD speler
128 MB Ram
10/100/1000 MB netwerkkaart
Van deze 2 werkstations wil ik thin clients maken. Weet iemand toevallig een Bootable cd die ik in deze werkstations kan stoppen en dan een operatingsystem kan installeren. De pc's zijn er na mijn mening snel genoeg voor. Ik wil dat het operating system direct opstart dat is het probleem ook niet alleen ik wil niet dat een GUI opstart maar alleen een inlogscherm van de desbetreffende TS sessie laat zien. Dus ik start hem op net als een thin client en krijg alleen een inlogscherm. Mischien ook nog wel een keuze van welke TS server je wilt kiezen zodat ik ook nog de domain controller kan overnemen bijvoorbeeld.

Reply With Quote
(you digg ^^)

Bookmarks