Results 1 to 5 of 5

Thread: Thin clients

Default Thin clients

Ik heb thuis de volgende situatie:

* Netgear router WGR614 v7
    * 3 COM Switch 4400 PWR
    * 2 HP printers
    * Windows 2003 Enterprise server
    IIS 6.0
    basbeheertje.nl
    mchubo.nl
    de-scooter.nl
    MYSQL 6.0
    PHP 5.0
    Terminal Services (3 standaard licenties)
    Ability Mail server 2.64
    Handy Backup Server
    Web Remote for Terminal Service
    VPN
    Active Directory (basbeheertje.nl)
    Printers
    * Windows XP SP 3 Proffesional (Newsgroepen)
    Grabit
    Clone CD
    Clone DVD
    Any DVD
    Lid van domein basbeheertje.nl
    * Mijn eigen laptop
    Windows XP SP 3 Professional
    Freedos voor recovery mode d.m.v GHOST.EXE
    Ubuntu 8.10

* Windows 2003 Enterprise server (nieuw)

Deze server wil ik als Terminal Server gaan gebruiken. Alles is goed ingesteld etc. via laptop kan ik er remote op komen. En ik wil de standaard licenties gaan gebruiken ik geloof dat dat er 3 zijn. Dus 1 voor mij, 1 voor mijn vader en 1 voor mijn moeder. De server is snel genoeg voor 3 gebruikers aangezien ik dit via mijn laptop al heb getest. Open office opent sneller dan op mijn laptop, Mozilla Thunderbird werkt prima en Mozilla firefox werkt correct. Deze server is dus eigenlijk al helemaal af.

* Dell Pentium 3 450 MHZ (2x)
    20 GB hardeschijf
    DVD speler
    128 MB Ram
    10/100/1000 MB netwerkkaart
    Van deze 2 werkstations wil ik thin clients maken. Weet iemand toevallig een Bootable cd die ik in deze werkstations kan stoppen en dan een operatingsystem kan installeren. De pc's zijn er na mijn mening snel genoeg voor. Ik wil dat het operating system direct opstart dat is het probleem ook niet alleen ik wil niet dat een GUI opstart maar alleen een inlogscherm van de desbetreffende TS sessie laat zien. Dus ik start hem op net als een thin client en krijg alleen een inlogscherm. Mischien ook nog wel een keuze van welke TS server je wilt kiezen zodat ik ook nog de domain controller kan overnemen bijvoorbeeld.
    BasBeheertje.nl, Design, Info, Audit and lots of other bullshit.... I know

Default Re: Thin clients

aste
    To view this link please Register
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Ik heb bij mijn vorige examens gewoon win2K geinstalleerd voor deze taak.

Explorer.exe blokkeren voor alle users behalve voor Administrator
    logonscript maken dst mstsc.exe start(zit NIET standaard op win2k)
    je users een domainaccount + roaming profile geven -> als ze dan domainlogon doen dan hebben ze altijd hun settings van MSTSC, en kun je ze in 1x door laten stomen met de login.

Win2K is wel te verkrijgen voor een zacht prijsje (you digg ^^)
    (\__/)
    (='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
    (")_(") signature to help him gain world domination.

Hey,

Bedankt voor jullie snelle reactie :!:

Thinstation heb ik al geprobeert werkt opzich wel alleen vind ik dat de gebruiker te veel mogelijkheden op het systeem heeft zo kan hij kiezen uit VNC, RDP etc. en het installeren vind ik te veel moeite haha ik ben ICT'er. Maar wel een mooi systeem vooral omdat hier ook een windows manager voor is(overigens niet getest). Zelf geef ik mijn voorkeur aan WTware. Een mooi systeem alleen ben ik er nog niet helemaal achter hoe het werkt:P Ik vind de optie met windows 2000 ook wel mooi ik denk dat ik deze ga gebruiken. Dit zou overigens ook met windows XP moeten lukken aangezien ik toch al windows XP op deze systemen heb staan. Scheelt toch weer een licentie.

Weet iemand toevallig iets van Windows Embedded af? Hier heb ik ook een licentie voor gekregen zag ik op de site van MSDNA. hier moet je trouwens eens een keer op kijken. We hebben ook licenties voor Windows 7, Windows 2008 Server etc gekregen. Heb hem 3 weken geleden getest en de handleidingen op mijn site gezet. Werkt ook wel leuk.
    BasBeheertje.nl, Design, Info, Audit and lots of other bullshit.... I know

Ja ik wou er laatst op kijken maar ben me wachtwoord van school alweer vergeten.. dat heb je met die security van school

Tags for this Thread

Bookmarks