-
Gevaren Smartphones
Goedendag,
Ik had even een vraag. Ik hoor steeds meer van dat smartphones echt kwetsbaar zijn voor virussen enz. wie kan daar meer over vertellen of dat echt zo is?
Ben zelf niet zo in de Smartphones, dus ben daar benieuwd naar.
En hoe zit met de eventuele hack mogelijkheden met een smartphone binnen een netwerk.
zijn die hetzelfde als de mogelijkheden met een standaard PC. zoals Dos aanvallen/ ARP poisoning of het verspreiden van virussen/spyware binnen een netwerk?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Ernst
-
Administrator
Net zoals voor computers bestaan er uiteraard ook virussen voor de telefoons. Pas was bijv. nog in het nieuws dat er een virus was verspreid waarbij je bij het ontvangen van een speciale sms met een code erin dat je telefoon opnieuw bleef opstarten.
Er bestaan ook verschillende tools om met behulp vane en smartphone acties op een netwerk uit te voeren, de capaciteiten zijn natuurlijk wel minder dan die van een normale pc maar er zijn wel mogelijkheden!
Groeten,
Sandor
-
Bedankt voor je reactie. dus duurt niet lang meer voordat we allemaal reclame krijgen van anti virussen voor smartphones:P maar is het al echt nodig een anti virus voor de smartphone? of is het tegenwoordig nog niet echt noodzakelijk?
Daar zijn dus ook alweer tools voor, wordt er gek van zoveel dinge die er elke keer bijkomen, moeilijk bij te houde.
maar ik moest dit weten voor mijn project waarmee ik bezig ben.
Heeft iemand ook enige ervaring met het programma NOWSMS, ben daar ook mee bezig. want ik probeer oplossingen te vinden, waardoor je geen WAP Push Messages meer kan ontvangen op je mobiel. omdat je via zon bericht leuke, maar ook vrij ongustige activiteiten kan uitvoeren.
Groete,
Jeroen
-
Administrator
hmm. dat is meer uit eigen mening of je dan een anti virus op je telefoon zal zetten. Ik ken wel sommige personen die dit hebben maar of het echt noodzakelijk zal zijn durf ik niet te zeggen.
Het is natuurlijk een beveiliging meer voor je telefoon en dat is altijd beter!
Ik heb nog geen ervaring in het programma NOWSMS maar zal er binnenkort wel een keer naar kijken.
-
oke bedankt voor je reactie.
moet je zeker even naar kijken en op internet maar even naar filmpjes kijken. het is bedoelt voor het bedrijfsleven, maar kan heel goed gebruikt worden voor mensen met verkeerde bedoelingen. Het duurde mij wel even voordat ik doorhad hoe het werkte, maar als je veel verstand hebt van script maken. dan zal het eerder geen probleem zijn.
Tags for this Thread