Results 1 to 4 of 4

Thread: Dual boot op 2 schijven?

Junior Member

Default Dual boot op 2 schijven?

Ik wil op 2 verschillende schijven een OS hebben staan, maar als ik windows install op schijf A en dan Linux op schijf B, boot mijn computer eerst NIET (blijft vast hangen na BIOS test) en de keer erna boot hij de windows en is schijf B alleen onzichtbaar..
    Ook in boot menu kan ik de andere schijf niet selecteren...

Graag hulp?

ik dacht dat je eerst Linux moest installeren en partitioneren. Ruimte overhouden voor Windows en vervolgens Windows installeren.
    Andersom, eerst Windows en dan Linux was niet mogelijk volgensmij

Junior Member

Default re

Ik ben geen pro maar volgens mij moet eerst Windows geinstalleert zijn. aangezien linux bootloader beide os'en kan herkennen en windows voorheen vaak linux "miste".

Wanneer windows op een partitie van schijf 1 staan en je linux installeert op schijf twee. grub zal automatisch je windows partie herkennen. voor zover ik weet hoef je je geen zorgen te maken om de windows bootloader.

voor de veiligheid kan je een speciale boot partitie aan maken, deze hoeft niet meer dan 300 mb tezijn.

Junior Member

je moet in ieder geval eerst Windows installeren en daarna Linux maar als je nou eens de sata kabels zou omwisselen dan zou die wel van de Grub booten nu kijkt eerst naar je eerste schijf waar dus Windows opstaat met het mbr van Windows dat Linux niet herkent als je de kabels omwisselt dan kijkt de computer eerst op de schijf waar je Linux hebt geïnstalleerd

als je vanuit Windows de gegevens van Linux wilt aflezen dan kan dat met een ext2/3 driver als je harde schij in ieder geval in een van die twee bestandsformaten is geformatteerd dat kan je op To view this link please Register downloaden

Tags for this Thread

Bookmarks