+ Reply to Thread
Results 1 to 9 of 9

Thread: DD voor Windows

Default DD voor Windows

Dit is de versie van dd voor windows.

Dit kan best makkelijk zijn als je een dd kopie op Windows moet maken en je hebt geen tools zoals FTK bij de hand Het is een vrij kleine executable..

Voordat je het gaat gebruiken zou ik wel even de readme lezen omdat je drive letters in deze versie op een vrij aparte manier schrijft.

Groete,libris
    Bijgevoegde bestanden
    Last edited by libris; 05-03-2010 at 10:47 AM. Reason: DD re-upload

Default Re: DD voor Windows

Er bestaan ook nog andere tools voor windows om digitale kopieën in te laden zoals libewf, deze is eigenlijk voor linux maar er is een Windows versie gemaakt, hiermee kun je Encase Images mounten onder Windows.

Dit kan toch best makkelijk zijn voor als je even geen linux bij de hand hebt :P.

Groeten,

Default Re: DD voor Windows

Enigste nadeel vind ik 4 alhoewel je het ook als voordeel kan zien is dat je networking apart moet aanzetten na iedere boot.
    Gebeurt niet meer automagische
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Junior Member

Wat is de naam van dit programma en is dit afkomstig van een 'betrouwbare' source?

dit is gewoon de standaard dd van linux alleen dan de windows versie. Source code is in te zien en zover ik weet zit er niks verkeerds in en is dus betrouwbaar.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

De bijlage zat er niet meer bij, daarom repost ik deze ff. Hierbij de bijlage zit DD voor Windows. Dit is inderdaad gewoon de versie van Linux maar dan naar windows geport. Het enige verschil is dat je wel de harde schijven in Windows anders schrijft. RTFM zou ik zeggen

Junior Member

Sorry maar zit je bijlage er niet meer bij of ben ik scheel? :P

Weer geupload

Junior Member

Vriendelijk bedankt!