Results 1 to 5 of 5

Thread: Bitlock Encryptie

Junior Member

Default Bitlock Encryptie

Ik ben momenteel bezig met een stage in Canada bij de digitale recherche en ik ben gevraagd om te kijken naar het kraken Bitlock Encrypties.

De makkelijkste methode die ik heb gevonden tot nu toe is door gebruik te maken van Passware Kit Forensics.. Deze heeft de mogelijkheid om Bitlock Encrypties te kraken, je hebt alleen een image van de HD nodig en een image van het RAM geheugen.

Weet iemand een manier om Bitlocker te kraken zonder gebruik te maken van het RAM geheugen?

Ik denk niet dat dat mogelijk is omdat het wachtwoord van de encryptie in het RAM geheugen zit wanneer het systeem is opgestart. Ik ben bang dat je dan toch het RAM geheugen ook moet veiligstellen

Persoonlijk denk ik van wel. Er moet een dictionary attack uit op uit te voeren zijn met tools, weet alleen niet welke

Junior Member

In principe zou het mogelijk moeten zijn.. Zou het ook kunnen met een brute force attack?

Vrees dat je mijn wachtwoord met x characters met bruteforce niet gaat redden.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Tags for this Thread

Bookmarks