-
examen 14-09-2010
Hallo allemaal,
Wie moet er dinsdag 14 september ook voor examen PO onderdeel onderzoek en rapportage?
Ik heb de opleiding via Minerva opleiding gedaan, maar heb dit onderdeel niet als huiswerk of uberhaupt in mijn lesstof gehad.
Tja er wordt wel verteld wat er in een rapport moet staan, maar niet echt duidelijke voorbeelden vind ik.
Dinsdag ga ik toch de gok nemen, alleen door het maken van het examen kom ik er achter wat ze precies verwachten.
Jammer alleen dat de begeleiding naar het examen zo matig is
Hoor graag wie er nog meer heen gaan.
-
Administrator
Er zijn een paar mensen op dit forum die dan gaan, die zullen nog wel reageren.
Inderdaad was het bij mij ook onduidelijk hoe het examen nu precies in elkaar zat, dit kun je inderdaad pas merken wanneer je het examen maakt. Het scheelt per examen, maar vaak krijg je gewoon wat vragen:
Intake:
- Vertel wat over jezelf en de organisatie waarvoor je werkt
- Vertel iets over de recherchebranche
- Stel +/- 10 vragen aan de opdrachtgever met betrekking tot deze casus.
Plan van aanpak:
- Vaak moet je hierbij een stappenplan maken en krijg je vragen m.b.t. de casus
Rapportage:
- In iedergeval bevindingen noteren.
- Soms schrijven van een observatie rapport of een confronterend gesprek.
Dit scheelt per examen, maar dit zijn onderdelen die vaak terugkomen, hoop dat je er wat aan hebt!
-
Junior Member
Ook is het mogelijk dat je een interview/verhoor krijgt. Je moet een kort verslag schrijven waarin de dader bekent. Dit moet dan vanuit de eerste persoon geschreven worden. Bijvoorbeeld: Ik Piet Dijkstra verklaar hierbij dat ....
Ook is erg waarschijnlijk dat je een aantal uittreksels van de Kamer van Koophandel krijgt + telefoonlijsten/telefoonboom waarbij je verbanden moet leggen.
Net zoals Libris al zegt het verschilt per examen maar als je een beetje een onderzoekende geest hebt komt het helemaal goed.
-
Administrator
Hoi Nancy,
Ik moet morgen ook naar het examen, ik heb nog wel wat documenten liggen van het vorige examen waar je misschien iets van opsteekt.
hoelaat heb jij trouwens examen? ik moet namelijk om half 2 maar ik hoorde al van iemand anders dat die om 9 uur moest.
Groeten,
Sandor
-
Administrator
heey,
en hoe vonden jullie het examen?
nu nog 5 weken wachten op de uitslag
-
Heey,
Hebben jullie allemaal al uitslag van dit examen gekregen??
En hebben jullie het gehaald?
-
Hey,
Ik heb gister te horen gekregen dat ik geslaagd ben, dus heb nu dan ook mijn diploma voor PO gekregen. Ik weet dat er samen met mij nog een klasgenoot is die ook is geslaagd en nu ook zijn diploma heeft.
Nog even vraagje aan Libris :
Ik zie dat je nu een HBO forensische ICT opleiding doet, maar heb je hiervoor ook PDO gedaan? En hoe sluiten de opleidingen aan qua stof etc.? Of was het MBO zo dramatisch dat je nu het gevoel hebt dat je overnieuw kan beginnen met alle stof?
Grtz
-
Administrator
Mijn mbo was niet dramatisch, verre van dat zelfs als ik sommige mbors hoor.
Ik heb pdo gedaan idd.
Ik doe werken i.c.m. HBO te leiden forensisch ICT. Nu is het vooral nog basis informatica HBO, net zoals dat op het mbo was, het sluit redelijk aan omdat je vakken krijgt die je nooit hebt gehad omdat het HBO vakken zijn.
Terwijl je ook veel herkend, bv Java programmeren. Op mbo perl gehad, toch herken je dingen uiteraard.
Als je meer info hierover wil graag een nieuw topic openen.
Op dit forum zitten ook mensen die die opleiding fulltime doen!
Gr
Groet!
Tags for this Thread