+ Reply to Thread
Results 1 to 8 of 8
    Junior Member

Default Paraben P2 Command Kit

Heeft iemand ervaringen met deze forensische software en hoe is deze te vergelijken met Encase of Ftk ?

Zelf heb ik dit programma nog nooit gebruikt, maar je hoort er ook niet echt veel van, in iedergeval in Nederland niet.

Junior Member

Op hun website maken ze een vergelijk met Encase en FTK. Het lijkt dat hun software meer mogelijkheden heeft voor een lagere prijs. Ok, het is natuurlijk commercie maar daarom dat ik deze vraag lanceerde, om eens te polsen of hun software wel zo goed is.

Ik heb ff gezocht maar kon weinig vinden. Ja op To view this link please Register maar die post is van jou. Mocht je deze software proberen zou het fijn zijn als je ons je mening over dit product kan geven in vergelijking met FTK/Encase ! Zou je eventueel geen contact kunnen opnemen om een trial te krijgen van deze software?

Junior Member

Je kan op hun website een demo downloaden. Ik zal het na mijn verlof testen met één van mijn forensische kopieën.

Junior Member

Ik heb ondertussen de demo getest. Ben niet echt onder de indruk. Het is wel leuk om op een overzichtelijke manier outlook-bestanden te lezen en ook het inladen van de image is snel. Door de image bladeren gaat vrij goed en is overzichtelijk; ook de verschillende registerbestanden zijn onmiddellijk zichtbaar. Enkel de thumbnails heb ik wat moeilijkheden mee. Kortom het is niet slecht hoor maar om hiervoor FTK te laten vallen...

En werkt de zoekfunctie goed? Moet je hiervoor indexeren bv? En zo niet gaat dat dan nog wel snel?

Junior Member

Nee, je kunt gewoon de image inladen (duurt slechts enkele minuten) en de structuur bekijken. Ik deed een query op jpeg's en dit duurde toch vrij lang (we spreken hier over meer dan 15 minuten) (logisch gezien geen voorindexering). FTK blijft mijn voorkeur genieten vooral wat opzoekingen en filtering betreft. De rapportfunctie van P2 heb niet getest. Zoals ik al reeds eerder vertelde was ik wel onder de indruk van het uitlezen en visualiseren van outlookbestanden en de registerbestanden. Het menusysteem is overzichtelijk maar ik vond dit vrij eenvoudig en beperkt. Ik zou zeggen dat ik het nog niet volledig heb afgeschreven.

Tags for this Thread

Bookmarks