Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Applicatie ontwikkelaar -> Forensisch ICT

Junior Member

Default Applicatie ontwikkelaar -> Forensisch ICT

Hallo iedereen,

Ik was een beetje aan het rondneuzen, vandaag hebben wij op school namelijk een folder gehad van het Forensisch ICT van leiden. Toen ik de folder door aan het lezen was, leek het me toch wel leuk.

Nu heb ik een paar vraagjes:

- Is het mogelijk om vanaf mbo niveau 4 applicatie ontwikkelaar naar het forensisch ict in leiden te gaan?
    of moet ik hier voor echt mbo digitaal onderzoeker hebben?
    - Ik heb gelezen dat er veel banen in zijn, is dit in de realiteit ook werkelijk zo? en zo ja, kun je hier van rond komen?
    - En graag zou ik jullie ervaring willen weten met de opleiding, het bestaat namelijk nog niet zo lang en het is misschien wat onder ontwikkeld.

Ik dank u alle voor uw hulp!

Groetjes,
    Sedenko

Emnesty, ten eerste welkom

Vraag 1:
    Dit moet mogelijk zijn. Je hebt gewoon een MBO 4 opleiding afgerond. Dan heb je de mogelijkheid om door te stromen naar het HBO, dus ook forensisch ICT Leiden.

Vraag 2:
    Er zijn momenteel nog heel weinig banen, dit is dus geen realiteit. Alhoewel zullen deze misschien wel groeien, al is dat nog niet echt zeker.

Vraag 3:
    De opleiding bestaat nog niet. Op dit moment is het een studierichting, er bestaat dus nog geen voltijd opleiding. Deze gaat volgend jaar van start, je zult dus de Pilot groep worden van de opleiding dit kan voor- en nadelig zijn.

als je meer wil weten, laat het maar weten.

Junior Member

Dankje voor je antwoorden.

Maar als je deze studie richting kiest aan wat voor banen zou je dan moeten denken?

Groetjes

Politie, defensie, particuliere recherchebureau's, bedrijfsrecherche, Banken, Verzekeringen

nou politie niet zomaar dan moet je er ook een opleiding recherchekundige bij doen. en het nadeel is niet alleen met dit beroep maar overal vragen ze ervaring. dat is vooral het probleem. het makkelijkste is om ergens stage te lopen en dan er proberen in te rollen zoals ik nu ook doe. maar het is vooral nog zo gering omdat weinig weten wat het precies inhoudt en wat het doel ervan is. als die onduidelijkheid eruit is zal de markt ervoor groeien.
    oh dus volgend jaar wordt het een volledige studie. leide is helaas wat ver weg maar kan altijd kijke of het wat is. anders wordt het wel verhuize:P

Deze branche zijn weinig HBO opleidingen, als je geluk hebt woon je in de buurt anders moet je idd gewoon op kamers o.i.d. Maar je moet ook denken dat je met stage ook ervaring en een CV op bouwt, dat is wel heeeeel fijn.

Een HBO'r van heerlen is afgestudeerd en heeft stage gelopen bij de politie, uiteindelijk is hij bij dat stage adres gaan werken. Dus politie is wel mogelijk

Ik heb me zojuist ingeschreven in leiden. Ik heb alleen nog wel de vraag gesteld of ik het verkorte traject kan afleggen en of ik daarnaast een aantal vakken erbij kan krijgen die met Media Technologie te maken hebben. Nu nog een kamer zoeken......
    BasBeheertje.nl, Design, Info, Audit and lots of other bullshit.... I know

ja klopt op zon manier is het wel mogelijk om bij de politie te komen. alleen onze school zei dat ze geen stageplekken bij de politie konden krijgen. politie doet hier in het noorden wel moeilijk omdat er particulier in de opleidingsnaam staat. het is daar pas echt van als je de recherchekundige opleiding hebt gedaan kom je erbij.
    vindt wel jammer dat wou nooit stage konden lopen bij de politie want dat is toch wel wat anders dan particulier. het is wel een goede ervaring en staat ook goed op je CV. ik hou die opleiding in leide wel goed in de gaten van wat de minors en masters zijn binnen de opleiding want daar ben ik wel benieuwd naar.

je moet ook niet je school laten zoeken, maar zelf doen. scheelt een hoop namelijk...

Junior Member

In het buitenland worden deze opleidingen wel aan geboden? of ook nog niet zo veel?

Tags for this Thread

Bookmarks