Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 30

Thread: examen rapporteren 11-05-2010

Junior Member

Default examen rapporteren 11-05-2010

hallo allemaal,

Ik heb om 9:00 vanmorgen het examen rapporteren gemaakt.

Ik las op het forum dat er meer mensen moesten vandaag. Hoe is het bij jullie gegaan?

Bij mij ging het wel goed. alleen het derde deel van het examen was erg veel en lastig door het gebrek aan tijd. Ik hoorde vrijwel iedereen na het examen dat er niet voldoende tijd was.

Hoe hebben jullie het ervaren? en houd het svpb rekening met de normering omdat er bij vrijwel iedereen tijdgebrek was?

hehe ik heb 'm ook om 9:00 vanmorgen gemaakt. Ik vond ten eerste dat er wel voldoende tijd was bij dat laatste onderdeel, voor mijn gevoel is het wel goed gegaan. Alleen wil ik niet te snel spreken aangezien ik uit ervaring weet dat je bij Particulier onderzoeker niet te snel moet oordelen, het blijft een pittig stukje dit onderdeel.

Ik geloof niet dat SVPB rekening zal houden met je tijd gebrek.. ik heb in iedergeval op tijd alles af kunnen krijgen, bij welk stuk had je tijdgebrek?

In princiepe heb je de eerste twee onderdelen zo af en het laatste is goed te doen maar je moet GOED lezen wat er staat want dat weet ik nog dat dat vaak niet gebeurd :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Junior Member

ik had veel tijd nodig om de agenda met de declaratie formulieren te vergelijken. Ik hoorde buiten dat de meeste mensen te weinig tijd hadden, daarom dacht ik dat ze misschien iets soepeler na zullen kijken als blijkt dat veel mensen dit hebben.

ik kwam daarom ook niet tot 10 bevindingen. en ben na 5 gestopt en begonnen aan het interview verslag. omdat ik niet veel rijd meer had heb ik alle vormvereisten erin gezet en maar een deel van het gesprek ingevuld. ik hoop dat je dus ook punten kunt scoren met het zetten van onderdelen uit de vormvereisten.

deel 1 en 2 waren heel goed te doen.

Intake + PVA = 50 punten
    Rapport = 50 punten

tenminste, dat heb ik vandaag opgevangen. onderdeel rapportage is dus heel veel waard....
    Ik ben zeker tot 10 bevindingen gekomen, had er nog wel meer kunnen vinden denk ik. Dat nakijken ging vrij snel, maarja er stond inderdaad gigantisch veel data op die bladen.
    Persoonlijk denk ik dat vormvereisten van het interview 1 van de belangrijkste onderdelen (ik weet het niet...) maar denk het wel. dat is tenslotte het doel, toch? Het interview was namelijk 30 punten (van de 50 van rapportage, ook gehoord)

Junior Member

Ja ik dacht ook dat de 1e 2 onderdelen 50 punten waren en het 3e ook 50.

Ik had bij bevindingen in het kort: dat er handtekeningen ontbraken, er Den haag stond in de agenda en op het declaratie formulier stond dat hij naar huis was gegaan, natuurlijk de grote verschillen van de gedeclareerde kilometers vergeleken met de gecontroleerde declaratie formulieren,ook viel het op dat er vaak tussen 11:30 en 12:00 een halfuur ontbrak(pauze), en de laatste die ik had ben ik even vergeten.

van de eerste onderdelen wist ik alleen de 5 particuliere organisaties die werden onderscheiden meer precies wist er 3 de andere 2 waren mij ontschoten de rest van de vragen wist ik wel. even afwachten of het ook de antwoorden zijn die ze bij het SVPB willen horen.

Vraag 1 intake kwam ik niet op, was 't echt vergeten.

Ja je bevindingen klinken bekend behalve die pauze, maar je had ook op de kilometers moeten letten, die gast schreef valse km's op, bv 1001 ipv 101 :')

Junior Member

Dat is waar ja, zaten 2x een groot aantal kilometers in.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe was dit examen vergeleken met het examen van afgelopen kerst. Moeilijker, Makkelijker, Hetzelfde. Is het in dezelfde vorm afgenomen als het andere examen.

Dit was mijn 3e keer voor rapportage, de eerste keer was nog schriftelijk, deze kan ik me helaas niet zo goed meer herinneren.

De 2e keer was in februari, deze toets was veel uitgebreider dan deze, tenminste voor mijn gevoel. Daar moest je een observatie rapport enzo schrijven.

Deze keer moest je de bevindingen zoeken en een interview maken, dit is dus veel minder en daarom heb je veel meer tijd om alles te perfectioneren, vooral dat interview moet zich aan de vormgeving houden.

Voor mijn gevoel ging het goed, maar ik weet echt niet of het nu wel gehaald heb, op 1 of andere manier weet ik dat nooit bij deze examens.......

Tags for this Thread

Bookmarks