Results 1 to 10 of 10

Thread: Examen Particulier Onderzoeker

Junior Member

Default Examen Particulier Onderzoeker

Heey,

Kan iemand die de toets als eens heeft gemaakt voor p.d.o. vertellen wat de belangrijkste punten zijn om te leren?
    Ik heb een map gekocht (verplicht) van school vorig jaar met daarin, Basiskennis en Wettelijke kaders.
    Ik heb begrepen dat het niet nodig is om de hele boek te leren voor de toets.
    Ik moet de toets op 10 mei doen in Amersfoort.

Mvg,

Kishan

Ik neem aan dat jij PO bedoelt, en volgensmij bedoel je 11 mei? Ik moet namelijk 11 mei naar amersfoort voor het onderdeel Rapportage.

Er zijn 3 hoofd onderdelen (vaak aparte datums). Ik leg ze hieronder uit:
    - Basiskennis: Leren hoofdstuk basiskennis
    - Wettelijke kaders: Leren hoofdstuk wettelijke kaders
    - Onderzoek en rapportage: Zorg dat je het onderzoeken en rapporteren goed beheerst, maar ook de informatie uit het gehele boek want hier krijg je gegarandeerd vragen over. Maar hier wordt idd alleen op onderzoek en rapporteren gericht dus daar moet je veel voor leren.

Als je meer wil weten, vraag maar

We hebben het hier ook over PO gehad, miss dat je daar wat antwoorden kan vinden: To view this link please Register

p.s ik heb de titel even aangepast aangezien het over PO gaat ipv PDO en naar het Opleidingen forum gemoved.

groeten

Als je het boek van minerva hebt zou ik het boek gewoon doorlezen plus maken van de oefenvragen. Dan vooral die multiple choice vragen die hierin staan. Ik heb het ook zo geleerd en alles in 1 keer gehaald.

Junior Member

Ja, ik heb het boek van Minerva (het is meer een map dan een boek).
    Dan ga ik ook de hoofdstukken doorlezen en de bijbehorende vragen beantwoorden!

Danke,

Quote Originally Posted by Kishan View Post
    Ja, ik heb het boek van Minerva (het is meer een map dan een boek).
    Dan ga ik ook de hoofdstukken doorlezen en de bijbehorende vragen beantwoorden!

Danke,
    Klopt het is inderdaad meer een map dan een boek. Als je de bijbehorende vragen maakt uit het boek dan ben je wel goed voorbereid. Het schrijven van een interview verslag moet je wel even een paar keer oefen omdat je vanuit te ik vorm moet schrijven. Bijvoorbeeld.

Ik .... pietje verklaar hierbij dat u particulier onderzoeker .... mij heeft verteld dat ik niet verplicht ben om mee te werken aan dit interview. Ik doe dit interview op geheel vrijwillige basis.

Iets in die vorm. Heb je meer vragen stel ze gerust

Junior Member

Thanks voor de info!

Voorlopig is mij alles duidelijk!

Mvg,

Kishan

Junior Member

Ik heb een map van Greenstone, Ik heb morgen 11mei openwerk examen.

heel de map heb ik moeten leren voor de mc toetsen basiskennis en wettelijke kaders.

In het openwerk examen kan alles gevraagd worden. alles leren dus.

P.S. ik heb om 9:00 examen jullie ook?

ik had het examen eigenlijk morgen ook moeten hebben, maar school was vergeten aan te melden idiote. echte domme friese zijn het daar. hoef alleen nog maar dat enorme schrijfwerk. dat was vorige keer een hel had echt last van mijn hand van al dat schrijve:P:P maarja nu wachte tot september dan is de volgende keer. dus kan me dan tenminste goed voor voorbereide

succes alvast voor diegene die examen hebben

Junior Member

Smile PO

Quote Originally Posted by Ken Cijsouw View Post
    Klopt het is inderdaad meer een map dan een boek. Als je de bijbehorende vragen maakt uit het boek dan ben je wel goed voorbereid. Het schrijven van een interview verslag moet je wel even een paar keer oefen omdat je vanuit te ik vorm moet schrijven. Bijvoorbeeld.

Ik .... pietje verklaar hierbij dat u particulier onderzoeker .... mij heeft verteld dat ik niet verplicht ben om mee te werken aan dit interview. Ik doe dit interview op geheel vrijwillige basis.

Iets in die vorm. Heb je meer vragen stel ze gerust

Hey,

Ik heb mijn examen rapportage op 7 december, en ik vroeg me af wat ik precies moet leren - Interview rapport, Eindrapport, Plan van aanpak, Onderzoeksrapport?
    Nog tips om voor het leren van deze vormen van rapportage?

word erg gewaardeerd als je antwoord alvast bedankt

Zorg dat je een testcasus maakt. Waarin je alle punten behandeld:
    - Intake
    - Plan van aanpak
    - Rapportage.

Dit zal je erg goed helpen. Laat desnoods een toets maken door iemand die je kent, en dan nakijken. De toetsen hebben altijd dezelfde opbouw echter worden er andere vragen gesteld. Hierdoor kun je gemakkelijk een test case maken. Ik heb dat gedaan voor een kenis toen hij opmoest en hij voor mij. Dat heeft geholpen

Tags for this Thread

Bookmarks