Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Back-up procedure

Default Back-up procedure

Oke, dit vraag ik me af, hoe doen jullie het met jullie back ups. ik som wat mogelijkheden op.

- Automatisch syncen met een ftp
    Dit moet natuurlijk wel FTP over SSL/TLS zijn anders is het niet save. Maar dan nog, als ze je remote pc hacken, server dus hebben ze je data gelijk.

- Externe HD.
    Dit werkt natuurlijk het beste.. maar als ze inbreken nemen je pc + externe hd mee ben je je data ook kwijt.

Ik zit voor mezelf een beetje te kijken hoe ik het beste kan backuppen, het liefst backup ik naar een externe computer, helaas is dit onveilig tegenover hackers. het voordeel is dat je goede sync tools hebt die elke minuut je data gewoon syncen. Dit werkt dus eigenlijk ideaal, maar als een hackers inbreekt gaat hij met al je data ervandoor.

Hoe pakken jullie je backup remote aan? Ik heb gekeken gister om alles in truecrypt containers te sturen. maar dit betekent dat je elke keer 1 gig moet overzenden.

Mischien is het iets om via een backup tool bijvoorbeeld SyncToy 2.1 te synchroniseren met je NAS. Je kan gewoon met windows je files encrypte en deze naar je nas sturen.

Sync Encrypted Files: Sync of Encrypted files works when local folder and files are encrypted, which addresses the common scenario involving sync between local, encrypted laptop PC folder and remote, unencrypted desktop PC folder.

Hier te downloaden en gratis
    To view this link please Register

die heb ik weleens gebruikt, maar ondersteunt geen ftp ofzo dus dat vindt ik beetje crap. SyncBackPro heb ik dan mijn voorkeur na, die werkt perfect om gweoon files over te zenden. Maar aangezien ik ze encrypted wil hebben. heb je 1 container van 1 gig dat steeds verzonden wordt. wat niet opschiet met en uipload van 100kb/s.

Wil je het dan backuppen naar een wan ipv lan?

precies. en dan liefst de files encrypted over sluizen, maar dan krijg je 1 grote file.

Ik zou gewoon een ssh tunnel met daar over rsync werkt ideaal.
    En anders op tape of op DVD kanppe jongen die dat gehackt krijgt :P:P:P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

het backuppen is geen probleem, dat gaat gewoon veilig. Maar hoe bescherm ik backups die op de server zelf staan, dus dat als ze in MOCHTEN breken, niet bij de data kunnen. ik zat aan truecrypt te denken maar duurt te lang met een container overzenden..

ik zou het volgende script maken.

0.00 uur ofzo huidige truecrypt container unmounten en sluiten en op de upload plek zetten.
    nieuwe truecrypt container aanmaken met random pw dit pw mailen ofzo naar admin.
    container mounten logs switchen naar truecrypt container en tijdelijke logs moven.
    rsync met ssh naar een backup server
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Hmm waarom naar een FTP server toe??? Waarom niet van een FTP server downloaden??? Je hoeft geen FTP server te starten, Kan op een simpel desktopje thuis zet een tijdschakelaar op je externe harddisk die aanspringt om 0:00 uur en zet hem af om 7:00 uur bijvoorbeeld<-- ligt eraan hoe lang het duurt. Je laat de desktop bijvoorbeeld om 00:15 uur een script starten die connectie maakt met je FTP server en kopieert de gegevens naar je externe hdd. Daarna sluit je de FTP of VPN verbinding af. Hierdoor ben je ook niet verplicht om FTP te gebruiken maar kun je ook VPN gebruiken en bij je backups kunnen ze niet aangezien die HDD uit staat.

Je kunt er ook voor kiezen dat hij hem bijvoorbeeld unmount zodra de overdracht is gelukt.
    BasBeheertje.nl, Design, Info, Audit and lots of other bullshit.... I know

Ik snap niet dat mensen ftp als veilig beschouwen zover ik weet gaat het initialiseren van de verbinding in plaintext ik hoef maar ergens een sniffertje te hebben en bingo username en pw en ik kan dus overal bij.

Tags for this Thread

Bookmarks