Results 1 to 6 of 6

Thread: Geen pdo examen zonder goede stage?

Junior Member

Default Geen pdo examen zonder goede stage?

Hallo allemaal,

Onze mentor kwam net met de mededeling dat wij waarschijnlijk het pd examen niet mogen gaan doen.

Wij hebben geen stage gehad bij een erkend P(D)O stage bedrijf. hierdoor mogen wij naar aller waarschijnlijkheid geen examen doen bij het SVPB.

Wij zijn nu 5 weken bezig aan de po cursus van Greenstone. De vrouw die ons les geeft werkt bij het svpb. Erg raar dus dat zij de vraag over stage heeft beantwoord met dat het geen probleem was.

Nu komt de mentor dus met dat wij geen po examen kunnen doen en dus het PDO ROC diploma niet kunnen halen. Wij hebben nu de optie een netwerkbeheer diploma te behalen.

Zijn er meer mensen die door geen goede stage plek geen diploma kunnen halen?

Groeten Rob
    Last edited by emtec; 07-04-2010 at 12:13 PM.

Ik ben nog bezig met PO. Ik moet het halen, gelukkig is stage geen probleem. Moet alleen nog 1 toets voor PO halen. Maar inderdaad je moet een erkend stage bedrijf hebben dit is een eis van ecabo.

Dat klopt bij ons waren er eerst ook problemen mee, gelukkig hadden wij de juiste stage plekken maar ecabo zat wel flink dwars met het toelaten tot het PO examen.

Rob dit is waardeloos van je school. Eerste vraag is dus ook welke school dit is. Ik zal je even kort uitleggen hoe het proces precies is.

Voor de opleiding pdo moet je 2 x 20 weken stage lopen. In samenwerking met de svpb en de ecabo hebben ze onderling een afspraak gemaakt dat als je een door de ecabo gecertificeerde stage loopt dat deze stage meetelt voor PO.

Zoals ik uit jouw post lees kunnen er 2 dingen zijn gebeurt. School is laks geweest met het betrekken van de ecabo bij jouw stage. In princiepe is het zo dat school contact opneemt met de ecabo en doorgeeft waar jij stage loopt. Heeft jouw staegplaats al eerde een acreditatie gekreven voor een andere opleiding bijvbeeld ict beheerder/ netwerkbeheerder dan krijg je 9 van de 10 keer ook de acreditatie voor PDO. Mocht het bedrijf nog geen acreditatie hebben dan komt de ecabo langs en heeft een gesprekje met het bedrijf met watvoor opdrachten daar mogelijk zijn en of dat die betrekking hebben op de kerntaak 1 2 en 3 die je moet halen

Het klopt dus dat als je stage hebt gelopen en de ecabo jouw stage niet heeft goedgekeurd voor PDO dat je geen PO examen mag doen. Wil je nagaan of je bedrijf acreditatie heeft dat kan hier To view this link please Register

Volgensmij kan er zelfs nog achteraf een certificatie plaatsvinden. Je moet gewoon je school erop aanspreken dat ze erg laks zijn en desnoods het hogeropzoeken

Junior Member

Bedankt voor de reacties allemaal.

Het is inmiddels opgelost. het SVPB heeft sinds 1 april het een en ander gewijzigd. Op dit moment is het niet meer verplicht om de stages te hebben gelopen om het po examen te mogen doen.

Wij kunnen dus gewoon ons diploma PDO en PO gaan behalen.

Dus dit is ook goed om te weten voor de rest van de mensen op deze website dat het vinden van een stage die is goedgekeurd door het ecabo niet meer van groot belang is.

Rob

Dit was ook bij mijn PO examen een heikel punt wat echt pas vlak voor de laatste stages enz allemaal is opgelost.
    Mooi om te horen dat het SVPB voor PDO een uitzondering heeft gemaakt.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Tags for this Thread

Bookmarks