Results 1 to 8 of 8

Thread: sdd update van dd

Default sdd update van dd

Heey,

Ik heb een opvolger van het dd commando gevonden genaamd sdd, in theorie hoort dit programma sneller te zijn met het maken van complete digitale kopieën van een harde schijf. door middel van de optie -time binnen het sdd commando kun je de tijd aanduiden die het programma nog nodig heeft om de kopie af te ronden.

Voor meer vragen stel ze gerust op dit forum en de source code heb ik hier als bijlage toegevoegt.

Groetjes, Sander

Default Re: sdd update van dd

Mooie post. Heb je het zelf al geprobeerd en hoe bevalt het? Ik zal het binnenkort ook eens uit testen Bedankt voor de tip

groeten

sdd kende ik nog niet heeft hier iemand wel eens flcdd gebruikt.
    dat is een dd versie specifiek gemaakt voor forensics
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

dcfldd bedoel je? Deze werkt ideaal. Deze werkt een stuk makkelijker omdat deze standaard het proces laat zien van hoe ver hij is. Verder kun je vrijwel de zelfde opties meegeven als met dd. Maar je ziet dat programma's als AIR (Automated Image Restore) automatisch gebruik maken van dcfldd ipv dd.

Als ik hem kan gebruiken dan gebruik ik die altijd. Sommige beweren ook dat dcfldd sneller is dan dd

Die bedoel ik idd.
    En dcfldd is zeker sneller dan dd heb er ooit eens een test mee gedaan met een usb stick van pakembeet 100mb ofzo was dcfldd in de helft van de tijd mee klaar geloof ik
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Vandaag heb ik daarmee 200 gig in een paar uurtjes gekopieerd. Is best netjes. En dit was via Helix dus dat valt niet tegen.

Das zeker

Junior Member

Quote Originally Posted by libris
    Vandaag heb ik daarmee 200 gig in een paar uurtjes gekopieerd. Is best netjes. En dit was via Helix dus dat valt niet tegen.
    dat is zeker netjes 200 gyg xd

Tags for this Thread

Bookmarks