Results 1 to 9 of 9

Thread: Examen Wettelijke Kaders

Junior Member dan3l's Avatar

Default Examen Wettelijke Kaders

Beste community leden,

Even een stukje beeldvorming.

Ik zit op het Albeda College in Rotterdam. 22 Januari wordt op de school zelf voor 2de jaars Particulier Digitaal Onderzoekers(de opleiding duurt maar 2 jaar bij ons) het examen Wettelijke Kaders afgelegd.

Ik ben druk aan het voorbereiden en zou het erg waarderen als degene die het examen al afgelegd hebben hun ervaring willen delen. Er is tenslotte een erg laag slagingspercentage en ik wil er alles aan gedaan hebben om te slagen.

Na het proefexamen te hebben gedaan heb ik het gevoel alsof er veel meer praktijk voorbeelden wordt gevraagd als dat je zou denken als je de les stof bestudeerd. Ik vind het moeilijk gericht te leren voor dit examen omdat het de eerste keer is dat ik zo'n soort examen aan ga.
    Wat raden jullie de first timers voor dit examen aan?

mvg dan3l

ik heb pas mijn uitslag en had een 8 voor wettelijke kaders, de rest 2 5'n en a.s maandag ga ik voor basiskennis terug.

Wettelijke kaders is gewoon multiple choice, je krijgt gewoon vragen en je moet een vinkje zetten bij het juiste antwoord. Ik zou gewoon het boek en dan hoofdstuk wettelijk kaders heel erg goed leren, meer kan je hieraan eigenlijk niet doen. Zoek een klasgenoot op en zorg ervoor dat jullie elkaar goed overhoren om het onder de knie te krijgen, tenminste die methoden is voor mijn gevoel bij mij het beste

Voorbereiding is er dus niet echt, gewoon goed WK leren

Wettelijke Kaders & Bassiskennis is gewoon multiple gok.
    Ons werd het advies gegeven leer je helemaal lam voor praktijk gedeelte.
    WK & BK kun je haast iedere dag herren maar praktijk niet.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Quote Originally Posted by themaster View Post
    Wettelijke Kaders & Bassiskennis is gewoon multiple gok.
    Ons werd het advies gegeven leer je helemaal lam voor praktijk gedeelte.
    WK & BK kun je haast iedere dag herren maar praktijk niet.
    Kijk daar heb ik wat aan. Wij zijn nog niet aan het praktijk gedeelte toegekomen, ik ben benieuwd.

Junior Member

Hoi,

Ik heb de 2 MC examens 3 mei J.L. gemaakt.

Ik had voor basiskennis een 9 en voor wettelijke kaders een 8. Ik heb er wel heel erg goed voor geleerd en er lessen in gehad van Greenstone(greenstone.nl).

Ik kan geen ander advies geven dan heel goed leren. er zaten wat pittige vragen tussen maar ook wel een paar inkoppertjes. Ik weet niet welke methode jij gebruikt om uit te leren. maar mijn advies is leren leren en leren meer advies kan ik echt niet geven.

Quote Originally Posted by emtec View Post
    Hoi,

Ik heb de 2 MC examens 3 mei J.L. gemaakt.

Ik had voor basiskennis een 9 en voor wettelijke kaders een 8. Ik heb er wel heel erg goed voor geleerd en er lessen in gehad van Greenstone(greenstone.nl).

Ik kan geen ander advies geven dan heel goed leren. er zaten wat pittige vragen tussen maar ook wel een paar inkoppertjes. Ik weet niet welke methode jij gebruikt om uit te leren. maar mijn advies is leren leren en leren meer advies kan ik echt niet geven.
    Dank je wel voor het advies maar dit examen is inmiddels allang afgelegd. De examens zijn erg verspreid, ik heb inmiddels BK en WK in 1x gehaald. Morgen de klapper, namelijk rapporteren.

Ik heb die morgen ook :')

Red face

Quote Originally Posted by libris View Post
    Ik heb die morgen ook :')
    Ook om 13:30?

Quote Originally Posted by dan3l View Post
    Ook om 13:30?
    Jongens, heel veel succes. Ik was erg blij dat ik hem de eerste keer haalde. Enige tip die ik je kan geven is goed de vragen lezen en bij de rapportage ook je fantasie gebruiken dat het een lekkere lopende rapportage/interview verslag wordt.

Tags for this Thread

Bookmarks