Ik wil leren programmeren. Wat is aan te raden voor een beginner?
Is dat VB, C++, Delphi of Perl.
Is Delphi een programmeer taal die je bv in VB kunt gebruiken (noob) of is dit een programma die een eigentaal gebruikt?
Ik wil leren programmeren. Wat is aan te raden voor een beginner?
Is dat VB, C++, Delphi of Perl.
Is Delphi een programmeer taal die je bv in VB kunt gebruiken (noob) of is dit een programma die een eigentaal gebruikt?
Delphi is de programmeertaal pascal, wij zijn op school begonnen met delphi (vraag me niet waarom), alhoewel is dit wel het gene wat mij het toffe van programmeren heeft laten zien waardoor ik het leuk ben gaan vinden.
Toen kregen/krijgen wij perl, dit is meer een scripting taal, je kan er veel mee maken en is super snel, mocht je echt digitaal onderzoeker scripts willen maken dan raad ik je aan om een scripting taal te leren zoals perl, snelle taal en goed met text e.d.
Als al een tijdje kijkt in het forensisch wereldje zie je ook dat vooral met Python & Perl gewerkt word (tenminste, in de open source wereld).
Ik ben zelf erg vaak bezig met perl, en je kan er ook veel mee.
kijk eens naar deze tool: To view this link please Register
Deze heb ik zelf geschreven, ook in perl en daarna naar exe geconverteerd..
Zoals je ziet haalt hij veel informatie uit een PC, wat voor een forensic belangrijk is.
Hoop dat je wat aan de info hebt
groeten
Delphi != Pascal
sorry dat ik het moet zeggen maar pascal is totaal anders dan delpi.
Ik ben begonnen met BASIC en toen Delphi enz.
Perl is leuk om te leren en heb je meer aan dan echt te gaan compilen enz.
No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds
nope lijkt er veel op maar pure pascal kan geen GUI`s maken.
Delphi wel ja
No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds
Bedankt Libris dit is echt hele nuttige info en thanks themaster dit bevestigd dat ik me meer moet gaan richten op Perl.
Waar zou ik moeten beginnen als ik wil leren programmeren met Perl. Is er een goed boek die jullie mij kunnen aanraden?
Is er een software programma die Perl heeft en welke versie is nu het meest recent?
Libris, heb je topic over je tool gelezen. Ik zal dit zeker gaan checken en hierdoor krijg ik nog meer zin om snel te gaan beginnen met het leren programmeren.
Heb een boek over Perl gezien op bol.com en denk dat ik deze maar ga bestellen.
To view this link please Register
Ik kom hierop terug, ik heb de Reviews gelezen en dit blijkt toch niet zo goed te zijn. Nog even verder zoeken.
Ik zou inderdaad met een boek van O'Reilly beginnen, deze laten je duidelijk zien hoe een code werkt met behulp van voorbeelden.
en kwa programma's die je kunt gebruiken om met perl te programma zou ik je adviseren om notepad++ te gebruiken. het werkt heel gemakkelijk met programmeren omdat notepad++ bepaalde delen van de code selecteert met kleuren waardoor de code overzichterlijk wordt.
dat boek wat je hebt of perl in 24 uur is ook een erg goed boek heb het zelf en heb er veel van geleerd
Bookmarks