Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Assessments

Junior Member

Default Assessments

Ondertussen heb ik PO examens gemaakt en ben er vrijwel zeker van dat ik hiervoor ruimschoots geslaagt ben. Nu beginnen mijn assessments echter binnenkort en hoewel ik toch al 4 jaar bezig ben geweest vraag ik me af of ik hier wel goed genoeg op ben voorbereid :P

Maar mijn vraag was eigenlijk weten jullie nog welke tools jullie gebruikt hebben of zeker zouden gaan gebruiken. Hoewel je de casus natuurlijk nog niet weet, ligt het voor de hand dat er een aantal tools zijn die je altijd wel zou kunnen gebruiken.

En zijn deze tools ook zogenaamd 'juridisch' verantwoord?

mwa gebruik ftk of encase en je zit altijd goed :P zijn door genoeg bedrijven en justitie bekeken en gebruikt dus das zeker juridisch verantwoord.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

wanneer heb je Po Gedaan dan? wij een paar weken geleden , was jij daar ookk? btw vind het knap dat je al kan zeggen dat je vrijwel zeker weet dat je geslaagd bent . want heel mijn klas en ik zelf ook weet helaas niet wat ik ervan moet denken

als ik jou was zou ik vooral op FTK rekenen voor je assessment, maar krijg jij niet de mogelijkheid om je afstudeeropdrachten op stage te doen?

in utrecht doe je afstuderr opdrachten op school
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Wij kunnen beide doen. Het liefst op stage.

Junior Member

ik had mijn PO inderdaad zo'n 2 tot 3 weken geleden en die vond ik persoonlijk erg gemakkelijk en acht de kans dus klein dat ik ze niet haal. Zelf zit ik inderdaad in Utrecht opschool en daar worden ze dan ook opschool afgenomen. Zover ik weet hebben wij deze kans niet tijdens onze stage.

En ik was inderdaad van plan om FTK te gebruiken, maar dacht eraan om nog wat live onderzoek te doen en dan denk ik aan register onderzoek en logboeken. Tijdens één van onze blokboeken hebben we gebruik gemaakt van visual log parser, als ik me echter goed kan herinneren heb je hier echter .NET Framework 2.0 voor nodig wat dus weer minimaal winXP sp2 vereist en laten alle voorgaande images nou van een winXP SP1 machine zijn

neem je een helix cdtje voor live onderzoek mee

En wij hebben ook zelf scripts geschreven voor live onderzoek, weet niet of jullie dat ook hebben gedaan. Maar die zou ik dan op een usb stickje zetten en gewoon gebruiken

Junior Member

Dat is nou juist het probleem, we mogen geen usb sticks meenemen vanuit thuis. dus wij moeten alles donwloaden. Ook wordt er steekproefsgewijs computers gecontroleerd zodat eventuele fraude opgespoord kan worden. Daardoor mogen wij ook de cookies niet verwijderen van de betreffende computers

das vaag welke school zit je dan. bij ons mocht je alleen niet praten tijdens het tentamen en mocht je veel doen zover ik weet

dus als je een live cd wil gaan gebruiken moe tje die eesrt nog downloaden en branden :P ? hoe ga je da tmet live onderzoek doen dan . Als ik dat moet doen wil ik toch wel beschikking hebben over mijn geselecteerde tools die je van huis mee neemt. En eigen geschreven tools

Tags for this Thread

Bookmarks