+ Reply to Thread
Results 1 to 5 of 5

Thread: Raamrapportage

Default Raamrapportage

Bij het Particulier Onderzoeker diploma hebben wij geleerd om raamrapportages te schrijven, ik neem aan dat iedereen dit zo leert als hij/zij PO krijgt. Maar in eerste instantie hadden wij op school heel anders leren rapporteren, maar een raamrapportage is wel veel overzichtelijker en persoonlijk vind ik het ook betere manier van rapporteren.

Toch heb ik het gevoel dat niet iedereen raamrapportages heeft leren schrijven voor PO, daarom hoor ik graag van andere mensen hoe hun hebben leren rapporteren bij hun PO diploma.

Maar ik neem aan dat later in de praktijk alleen maar raam rapportages worden gebruikt?

de manier van rapporteren tussen school en PO was mega anders maar ik vond de PO manier mijlenver beter enz.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

ja bij jou dus ook, maar die PO manier is zo fijn, overzichtelijk enzo . Maar jammer dat je het dan niet vanaf het begin op die manier leert.

Junior Member

Wellicht heb ik wel raamrapportages leren schrijven, maar die naam is in iedergeval nooit gevallen. Ook de naam zelf zegt me niets, kan je wel vertellen dat de manier van rapporteren tijdens PO compleet anders was dan opschool.

Zo'n raamrapportagee zit als volgt in elkaar:

- Aanleiding Onderzoek
    - Doelstelling van het Onderzoek
    - Reikwijdte van het onderzoek
    - Verrichte werkzaamheden.
    - Toetsingskader
    - Bevinden van het onderzoek
    - Samenvatting & Advies.

Maar dat gaat het als volgt, Bij de verrichte werkzaamheden schrijf je in korte zinnen op wat je hebt gedaan en dan verwijs je daar een bijlage, die bijjlage zit natuurlijk achteraan het verslag. Dus je zegt bv in verrichte werkzaamheden "Interview met Piet Friet. Zie bijlage 1".

Dan verwijs je naar die bijlage.

In de bijlage gaat het als volgt

- Bijlage nummer
    - Rapporteur
    - Onderwerp
    - Betreft
    - Betrokkenne
    - Datum
    - Tijd
    - Plaats

Dan komt hieronder je interview bijvoorbeeld. Bij een interview horen nog wat vaste regels erbij als bijvoorbeeld:

Hierbij verklaar ik .... blabla

Bookmarks