+ Reply to Thread
Results 1 to 4 of 4

Default Netwerk verkeer Analyseren/Monitoren/Omleiden

Beste medecollega`s,

Na wat te hebben rondgekeken bij jullie op de website ben ik tot de conclusie gekomen dat jullie veel bezig zijn met het onderzoeken van hardeschijven. Dit met diverse zelfgeschreven scriptjes in perl. Ook werken jullie met diverse opensource tools. Nu ben ik benieuwd ofdat jullie je ook bezig houden met Netwerk verkeer analyseren. Wat er precies over het netwerk gaat. Arpspoofing. Wireless lan`s kraken enzovoort. Ik doe dit vooral met linix distro`s .

Default Re: Netwerk verkeer Analyseren/Monitoren/Omleiden

Goedendag Ken,

Wij doen inderdaad ook aan Netwerk monitoren, hiervoor gebruiken wij vooral Wireshark. En Wireless network hacking hebben we al gehad. Was easy :lol: Wij gebruiken erg veel Linux voor deze onderwerpen. Wij gebruiken idd vrij veel scripts, hebben jullie een bepaalde script taal die jullie leren?

groeten,

Hoi Ken,

Wat bedoel je precies met ARP Spoofing, wanneer wij met arp pakketten werken waren we voornamelijk bezig met het decrypten (hacken), van Keys van een Wireless netwerk, voor de rest monitoren wij ook verkeer maar voornamelijk met de reden om meer aandachts punten te krijgen voor een bepaald onderzoek.

Wat doen jullie dan precies ( welke vakken en wat voor stof).

Groeten,
    Sander

Met arp spoofing kun je al het verkeer van een systeem via je eigen systeem laten lopen.
    Dit is denk ik wat hij bedoeld.
    Heb dit een aantal keren mee gemaakt omdat klasgenoten met cain & abel aan het klote waren.
    Dit is een tool waarin je onder windows kan arp spoofen.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds