Results 1 to 4 of 4

Thread: Data recoveren van particulieren

Default Data recoveren van particulieren

Hey, ik had een vraag op juridisch gebied wat mij en sandor best wel aan de twijfels brengt.

Is het toegestaan om 2e hands spullen in te kopen, data te recoveren. En hier uiteindelijke een artikel over te schrijven (natuurlijk wordt er geen data vrij gegeven).

het lijkt me aan de ene kant niet omdat je geen data vrij geeft.

Maar aan de andere kant zit je er wel opzettelijk in te snuffelen... (je brieft het niet door dus dat geeft me weer het idee dat het wel mag)

groeten

DIt is al door meerdere journalisten gedaan dus denk niet dat het niet mag maar ik heb zoiets van wat haal je dr uit en ga je die dat ook bekijken ??
    Want als je dat doet dan zullen er mensen zijn die niet blij zijn als je ze bij naam noemt
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

ja ok, niet blij mee zijn, maar is het juridisch fout?

Je gaat natuurlijk wel met opzet opzoek., maar je misbruikt het niet...

Je doet wel een bewuste actie maar misbruikt het niet imho dus is er geen jurdische co nsequentie lijkt mij.
    Daarnaast heb je allerlei wetten enz die je beschermt als journalist zijnde zeg maar.

Je kunt zeggen de PietjePuk bank heeft haar beveiliging niet op orde of er waren banken die hun beveiliging niet op orde hadden.
    zolang je maar geen namen gaat noemen of gegevens gaat publiceren heb je weinig kans dat je strafbaar bezig bent.
    je kunt vertellen hoeveel harddisks recoverbaar waren en wat voor data er op stond word bestanden of fotos. maar ook dat er bank gegevens op stonden of bedrijfsgegevens.
    als je maar niet gaat kijken of login gegevens ook echt kloppen want dan ben je wel strafbaar bezig.
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds