Results 1 to 10 of 10

Thread: Nieuw lid

Junior Member

Default Nieuw lid

Hallo,

Graag stel ik mij even voor als nieuw lid.
    Mijn naam is Dorisa en ik ben 18 jaar oud.Na de herfstvakantie start ik met de opleiding Particulier Digitaal Onderzoeker.
    Hiervoor heb ik de opleiding Telefoniste/receptioniste succesvol afgerond.
    Mijn hobbies zijn naast de computer mijn huisdiertjes,lezen,spelletjes spelen.

Groetjes,
    Dorisa

Default Re: Nieuw lid

hallo,

welkom op het forum.. goede keuze van opleiding
    als je vragen hebt over het beroep of opleiding of wat dan ook kun je die altijd stellen

groeten

Vanwaar de keuze om van telefoniste/receptioniste naar particulier digitaal onderzoeker.
    Want dat is wel een totaal andere richting namelijk imho
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Hoi Hoi,

Welkom op het forum, voor vragen kun je hier idd altijd terecht.

waar ga je de opleiding volgen als ik vragen mag

het is inderdaad een groot verschil tussen receptionist en pdo maar dat is ook mooi om te zien

Junior Member

Gezellig...

Junior Member

Hallo!
    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!Het is inderdaad een heel erg groot verschil of je nou telefoniste/receptioniste bent of pdo maar ik vind eigenlijk vanalles leuk,vandaar!
    Ik ga de opleiding in Vlissingen volgen.
    Nu zit ik wel weer even te twijfelen,ik had gebeld en toen hoorde ik dat ik de eerste 2 jaar alleen maar ict kreeg en daarna pas pdo,wat moet ik me voorstellen van alleen maar ict?!

Junior Member

Quote Originally Posted by Lai-Yen
    Nu zit ik wel weer even te twijfelen,ik had gebeld en toen hoorde ik dat ik de eerste 2 jaar alleen maar ict kreeg en daarna pas pdo,wat moet ik me voorstellen van alleen maar ict?!
    Ik denk dat je in die 2 jaar je algemene ict kennis gaat uitbreiden, dit als basis voor PDO. Denk aan Netwerkbeheer, Hardware en misschien wat Programmeren, misschien ook nog stage lopen . Maar Libris en Sandor kunnen je hier waarschijnlijk meer over vertellen, zei doen MBO Pdo.

Per school verschilt het hoe ze dit aanpakken. Wij hadden 1 jaar gewoon basiskennis opdoen zoals netwerken bouwen, databases, linux, programmeren etc. Na het eerste jaar gingen we ons richten op PDO. Viel nog wel mee, in de 3e en 4e zijn we eigenlijk bijna alles gaan doen richting forensisch gebied.

Je zal toch de basis kennis moeten kennen als je digitale apparaten wil kunnen onderzoeken. BV netwerkbeheer moet je kunnen omdat je moet weten waar je moet zoeken bij een onderzoek

dat klopt, je krijgt idd als eerste een basis die je in je verdere opleiding gaat uitbreiden.
    In het tweede jaar ga je je meer richten op de forensische kant van de ict denk hierbij aan een onderzoek doen op een usb-stick enz.

na dit tweede jaar gaan ze je meer leren over het onderzoeken en gaan ze nog dieper in op het forensische gedeelte.

in het 3e jaar hebben we bijvoorbeeld een ftp server onderzocht die andere klasgenoten van ons hadden ingericht. Hiervan hebben we toen een rapport moeten schrijven. Deze hebben we op onze site gezet op de volgende link.
    To view this link please Register
    daarin zie je ongeveer de stappen die je neemt tijdens een onderzoek en wat je allemaal kan tegenkomen bij de opleiding.

maar zoals libris al zei verschilt elke opleiding kwa les geven.

Ik hoop dat je met de opleiding doorgaat en als je vragen hebt over iets kun je ze natuurlijk altijd stellen.

Junior Member falcon's Avatar

Dag iedereen!

Wat fijn dat jullie er zijn!

ik laat mijzelf even voorstellen: ik ben cursist 24 jaar oud, ik doe opleiding(BOL natuurlijk) medewerker ICT in Utrecht,. Aan het eind van mijn opleiding medewerker ICT, ga ik zeker stage lopen. Er is zelfde verhaal met beheer ICT opleiding. Ik ben interessant op de applicatieontwikkelingen en PDO, maar tegelijkertijd beginnen met twee opleidingen is echt onmogelijk!
    Mijn vraag is, wat moet ik ermee doen? Wat is het beste advies? Wat kan ik verwachten tijdens de lessen van PDO opleiding?
    Alvast bedankt!

groeten,
    falcon
    I'll continue to study, I want to know more.