Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: Autorun USB

Junior Member

Default Autorun USB

Hey hallo,

Ik heb jullie kennis weer eens nodig. Ik probeer van een aantal bestandjes een autorun te maken.

De situatie nu is:
    - programma1.exe
    - programma2.exe
    - programma3.exe

Deze programma's heb ik in een .bat scriptje gestopt:
    - start.bat

Ook heb ik een autorun gemaakt, gekoppeld aan het .bat bestandje.:
    - autorun.inf

Dit werkt goed (zie plaatje in bijlage) (btw. dit is een USB-stick)

Is er ook een mogelijkheid dat de Autorun.inf altijd word uitgevoerd? Dan bedoel ik niet de keuzemogelijkheid van de bijlage. Maar dat het stil en automatisch gebeurd. De gewenste situatie is dus: "Er wordt een USB in-ge-plugt, zonder iets te doen, worden de programmaatjes uitgevoerd."

Het moet kunnen....virussen maken er ook gebruik van (b.v. Taskmon.exe) Ik weet alleen niet hoe dit moet. Kan iemand helpen?

M.v.G.

@ngel

Default Re: Autorun USB

Dit zou idd moeten kunnen, ik weet uit me hoofd niet precies hoe je autorun.inf er dan uit moet zien, maar miss kan je naar CD's kijken die wel automatisch runnen. Daar staat meestal gewoon een autorun filetje op, miss helpt het als je die eens bekijkt

Junior Member

Quote Originally Posted by libris
    Dit zou idd moeten kunnen, ik weet uit me hoofd niet precies hoe je autorun.inf er dan uit moet zien, maar miss kan je naar CD's kijken die wel automatisch runnen. Daar staat meestal gewoon een autorun filetje op, miss helpt het als je die eens bekijkt
    Ik heb van c.a. 8 cd's gekeken. Bij de meesten is het gewoon:
    [autorun]
    open=programma.exe

Bij settlers IV was het b.v. dit:
    [autorun]
    open=autorun.exe
    folder=autorun
    label=The Settlers IV CD-ROM
    icon=s4\s4_main.exe,0

De folder is hier de map met afbeeldingen die nodig zijn om het menu weer-te-geven.
    Wat ik ook voor AutoRun.inf maak, altijd blijft er de keuzemogelijkheid (bijlage)

Het moet gewoon kunnen. Hoop echt dat iemand me kan helpen. :idea:
    Anders moet ik misschien maar eens het taskmon virus proberen te krijgen. :mrgreen:

ja het is mogelijk, ik heb het een keer gehad
    bekijk dit eens:;
    To view this link please Register

(volgensmij, word je programma gestart als je dubbelklik op de usb stick doet)

Junior Member

(volgensmij, word je programma gestart als je dubbelklik op de usb stick doet)
    Klopt helemaal, ik ben al een stuk verder. Dankje.
    Toch is het ultieme doel om het helemaal automatisch te laten verlopen.... dus, alleen even de USB erin en eruit.

Dat begrijp ik, volgensmij moet hij NTFS zijn voor het automatisch launchen , dus USB als NTFS formateren.

FAT32 kan geen autorun,tenminste niet standaard

mvg

Junior Member

FAT32 kan geen autorun,tenminste niet standaard
    Had ik ook al geprobeerd ... NTFS werkt ook niet

Voor zover dat ik het heb gehad was alleen door dubbel klik.

ik heb ff gegoogled:
    To view this link please Register

miss is dit wat

dat tooltje moet je op je pc installeren en die zorgt er dan voor dat je usb op die pc automatisch opent.

wat je kan proberen is bijv. een vbs scriptje gebruiken om hem automatisch en onzichtbaar uit te voeren. ik heb zo niet een voorbeeld bij de hand maar thuis wel, ik zal vanavond eens mijn script posten, die laat op de usb automatisch een .bat script uitvoeren zonder dat je er iets van ziet door middel van het .vbs script.

Junior Member

Hey Hallo...

Leuk tooltje Libris... het start idd automatisch!
    Quote Originally Posted by sandor
    dat tooltje moet je op je pc installeren en die zorgt er dan voor dat je usb op die pc automatisch opent.
    Het kan ook op een USB worden geïnstalleerd. Alleen dan is er weer het probleem: hoe start ik autorunusb.exe automatisch als ik mn USB erin plug.

Quote Originally Posted by sandor
    ik heb zo niet een voorbeeld bij de hand maar thuis wel, ik zal vanavond eens mijn script posten, die laat op de usb automatisch een .bat script uitvoeren zonder dat je er iets van ziet door middel van het .vbs script.
    Okeej, ben benieuwd!

Jullie hebben me al een heel eind op weg geholpen... We komen er wel

@ngel

Tags for this Thread

Bookmarks