Results 1 to 4 of 4

Thread: MySQL het opvragen welke row een line zich bevind.

Default MySQL het opvragen welke row een line zich bevind.

Hey,

ik zoek iets waardoor ik terug krijg van mijn SQL statement welke line bijvoorbeeld guid "5" is gevonden, zal het hieronder laten zien, heb 1 colom met guids als volgt:
    GUIDS:
    123564
    128133
    848120
    274919
    238328

Nu wil ik een select statement wat me terug geeft welke lijn van de DB een guid zicht bevind. Ik zoek bijvoorbeeld op lijn 848120, nu wil ik terug krijgen dat die zich op rij 3 van de database begint, is dit mogelijk met 1 sql statement, zo ja hoe ?

groeten libris

Default Re: MySQL het opvragen welke row een line zich bevind.

na lang zoeken, probleem opgelost:

SELECT rank,guid,name,kills FROM (select (@n:=@n+1) as rank,guid,name,kills from player_guids,(select (@n:=0) as n) as s1 order by kills desc) as s2 WHERE guid=123131

zo telt hij op welke line hij hem heeft gevonden gesorteerd op de kills, hoogste kills bovenaan

wat de hell is @n: :S ben best wel bekend met sql maar die heb ik nog niet gezien :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

dat is een array tenminste, dat verwacht ik, dit maakt zeg maar een nieuwe row aan, "rank", die hij niet echt insert maar alleen ff voor die statement aanmaakt en daar gebruikt hij die array voor.

Tags for this Thread

Bookmarks