+ Reply to Thread
Results 1 to 4 of 4
    Junior Member

Default Bureaublad mee nemen in netwerk back-up

Hiervoor heb ik al eens een post gemaakt naar de vraag voor recovery tools voor windows 7. Dit topic liep toen de verkeerde kant op maar Sander kwam wel met een voorbeeld wat ik graag in de praktijk zou willen uitvoeren. Nu heb ik echter gegoogled naar hoe dit te realiseren echt kon ik hier niets over vinden.

De quote's hier onder zijn van Sandor en geven hopelijk een idee van wat ik wil realiseren.

Daarnaast neem ik aan dat mijn documenten naar de home dir leid dus als ze iets in mijn documenten saven (doen veel mensen) word dat ook netjes mee genomen
    wanneer een gebruiker inlogt op het werkstation wordt zijn info opgehaald van de server en ook de documenten (als het goed geregelt is), hierdoor zal de C:\Document and Settings\gebruiker opgehaald worden, dus ook het bureaublad

de home dir is dus de "C:\Document and Settings\gebruiker"
    Ik weet dat dit kan voor "Mijn documenten" omdat je daar bij eigenschappen de locatie kan emigreren, nu vraag ik mij af of er ook zo een mogelijkheid is voor het bureaublad en als dit niet mogelijk is hoe Sander dit dan bedoelde? Wat ik kortom wil is alles wat personen opslaan op bureaublad en/of mijn documenten op het netwerk (in de persoonlijke map) komen te staan en niet lokaal. Ook geen gebruik van zwevend/zwervend profiel, want hij hoeft van mij niet alle instellingen mee te nemen van programma's etc.

PS. Dit heeft allemaal te maken met het back-up beleid welke alleen plaats vind op het netwerk

Default Re: Bureaublad mee nemen in netwerk back-up

Nou we hebben bij netwerkbeheer het volgende geleerd:

Om alle profielen en Home mappen centraal op te slaan kun je in de properties van de gebruiker aangeven waar dit moet gebeuren, deze instellingen worden bij het inloggen opgehaald.

Het profiel zijn de volgende mappen:
    C:\Documents and Settings\<Gebruiker>\ en alle onderliggende submappen (dus ook bureaublad )

Hier een screenshot bij welke properties je moet zijn.

Je moet wel oppassen want de rechten moeten precies goed zijn, anders moet je een keer rond gaan kijken of je aan het boek Netwerkbeheer deel 1 kunt komen.

voor vragen zeg je het maar ^^ ..[attachment=0:1bcriplk]pamela.GIF[/attachment:1bcriplk]

Junior Member

Dankje voor je uitleg en heb gelijk een vraagje.

Werkt dit nou het zelfde als een zwervend profiel (downloaden en uploaden van systeem naar netwerk) of werkt dit gewoon zo dat alles op het netwerk staat en dat die dat niet steeds download en upload?

volgensmij haalt die alles van de server af, en ik dacht dat jij dat moest hebben dus vandaar deze oplossing ^^

Tags for this Thread

Bookmarks