Results 1 to 2 of 2

Thread: Financiële centra paradijs voor WiFi-hackers

Default Financiële centra paradijs voor WiFi-hackers

De draadloze netwerken van grote financiële centra in de Verenigde Staten en Londen staan wagenwijd open voor hackers. Zo bleek 57% van de access points helemaal geen beveiliging of WEP te gebruiken. Verschillende van de open access points bleken direct met het interne netwerk verbonden te zijn en lekten gegevens van gebruikers, aldus Air Tight dat het onderzoek in New York, Chicago, Boston, Wilmington, Philadelphia, San Francisco en Londen uitvoerde. Bijna veertig procent van de onveilige draadloze netwerken gebruikte "enterprise-grade" hardware van bekende vendors, wat volgens de onderzoekers suggereert dat ze door bedrijven zijn uitgerold.

Opmerkelijk genoeg bleken de aangetroffen "enterprise-grade" access points die WEP gebruikten wel WPA en WPA2 te ondersteunen, dit was echter niet ingesteld. De overige 60% van de open en met WEP-beveiligde access points waren voor consumenten en SOHO bedoeld. Deze zijn niet via bedrade security tools te detecteren of beheren. Daarnaast draaiden veel van deze apparaten in de standaard fabrieksmode.

"We dachten dat WiFi inmiddels volwassen genoeg was dat mensen de beveiligingsproblemen begrepen, maar we zagen veel open access points, veel gelekte identiteiten en veel onbeveiligde installaties", aldus Mike Baglietto. 27% van de access points had het SSID verborgen, in de hoop dat dit bescherming tegen aanvallers biedt, maar volgens de onderzoekers is dit een fabeltje.

bron: To view this link please Register

Default Re: Financiële centra paradijs voor WiFi-hackers

Dit is een mooi voorbeeld van het niet compliance volgens de voorgeschreven regels.
    Meestal is het van he als ik beneden in de hal mij kop koffie aan het drinken ben en mun bammetje eet dan wil ik wel mun pr0n kunnen bekijken ach weet je ik heb thuis nog een routertje liggen.
    volgende dag router mee naar het werk in een leeg utp pportje prikken negen van de tien keer heb je netwerk en dan kunnen de mensen internetten klaar.
    Dat ze daarmee heel het netwerk voo onbevoegde open gooien achja who cares als ik maar netwerk heb
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds