Results 1 to 4 of 4

Thread: China's superveilig OS is FreeBSD kloon

Default China's superveilig OS is FreeBSD kloon

Een Amerikaanse overheidsconsultant luidde afgelopen week de noodklok omdat China een superveilig besturingssysteem had ontwikkeld waardoor het immuun voor Amerikaanse aanvallen zou zijn, maar nu blijkt het om een rechtstreekse kopie van FreeBSD te gaan. Dankzij het systeem zou China een voorsprong in een eventuele cyberoorlog hebben, aangezien bekende exploits en aanvallen voor Windows, Mac OS X en UNIX hierop niet zouden werken. Uit een drie jaar geleden gepubliceerde analyse van een Chinese student blijkt dat Kylin, zoals het Chinese super OS heet, voor 99,45% identiek is aan FreeBSD 5.3.

Volgens Richard Stiennon zijn er helemaal geen aanwijzingen dat China het besturingssysteem binnen de kritieke infrastructuur uitrolt. De "management consultant" die de Washington Times aanhaalt doet verschillende uitspraken gebaseerd op eigen onderzoek en dat had de krant beter moeten onderzoeken, zo merkt Stiennon op. In een reactie laat de consultant in kwestie, Kevin Coleman, weten dat het onderzoeksrapport niet openbaar is gemaakt op verzoek van de sponsor van het onderzoek.

bron: To view this link please Register

Default Re: China's superveilig OS is FreeBSD kloon

Ik las het maar 99.9% dan is het geen kloon imho dan is het gewoon freebsd in een ander jasje
    Freebsd is wel stoer maar openbsd is beter :P
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Quote Originally Posted by themaster
    Ik las het maar 99.9% dan is het geen kloon imho dan is het gewoon freebsd in een ander jasje
    Freebsd is wel stoer maar openbsd is beter :P
    nooit met die 2 gewerkt
    ik denk dat ik er toch maar een keer na ga kijken door nieuwsgierigheid :P

Is linux alleen dan helemaal anders :P
    Klinkt vreemd maar als je linux kent kun jeje weg aardig vinden in de *BSD varianten en andersom ook maar het is toch niet helemaal hetzelfde.
    Mijn stage project draait op FreeBSD 7.1
    No trees were killed in the posting of this message, however a large number of electrons were terribly inconvenienced! "Portability is for people who cannot write new programs" - Linus Torvalds

Tags for this Thread

Bookmarks